Hallo ,
wie heeft er ervaring met het vervoeren van een kleine hond ( Jack Russel ) op een motor ?
Ik heb een Goldwing en wil ze graag op de een of andere manier op de tank meenemen.
Alvast bedankt.
Hans
Hoi Hans,
Ik heb dan geen motor maar op het ogenblik een scooter en daarvoor had ik een Yamaha. Ik reed dan met twee honden op dat ding, nu wel eens op de scooter.
Jack Russel kruising whippet was het nog nooit gewend en die zat in een rugzak, en een teckel, die was 6 maanden toen die voor het eerst meeging en die had een speciale tas. Zaak is het om er goed voor te zorgen dat ze niet onverwacht uit de tas kunnen springen.
Ook moet je incalculeren dat je niet zo goed sturen kan als je een hond op de brandstoftank vervoert (dus bij het stuur). Je moet het eerst een beetje rustig aan proberen. Zorg er wel altijd voor dat je dan dubbel oppast in het verkeer, vooral andere verkeersgangers zijn nu dubbel gevaar min of meer, want als je een schuiver maakt, dan is je hond minder, veel minder goed beschermd dan jij bent en waarschijnlijk kost de val hem dan wel het leven.
Ondanks dat mijn honden nu niet anders gewend zijn… Ik hou ook altijd rekening met het feit dat ze een onverwachte beweging kunnen gaan maken, dit kan gevolgen hebben voor jou stuurmogelijkheden.
Zo kan mijn teckel dus, en hij doet dat dus vaak, zijn kop neerleggen bij mijn hand op het stuur. Echter hij drukt dan wel daarbij het “uit” knopje van mijn scooter in… Dat gaat hard als hij die indrukt en jij rijdt al 45 kilometer per uur, dus kan je nagaan hoe hard dat gaat als je tegen de 60 of zelfs 80 kilometer per uur rijdt.
Politie kan er tot op heden niet veel van zeggen, waarschuwen mogen ze wel, en ze hebben gelijk, het is enorm riskant om te doen. Ik doe het alleen als ik met mijn honden naar het strand ga, en dan rij ik dubbel rustig, slakkegangetje dus, zodat ik meteen stil sta als ik remmen moet. Je moet er mee leren rijden, maar nooit vanuit gaan dat andere weggebruikers ook zich helemaal aan de regels van het verkeer houden, zeker niet met een hond als passagier!
Veel plezier en ik hoop dat je er wat mee kan.
Groetjes,
Gandr & beestjes
P.S. Tegenwoordig zal er voor de twee geen ritje scooter meer in zitten, ik heb nu namelijk drie honden en dát is een beetje vol… ;-)
Ik vind het eerlijk gezegt wel erg link hoor een hond op de motor. Heb het wel eens gezien….maar dan een soort gordel die ook aan de man bevestigt zit. Volgens mij kan je ook naar de dierenzaak want die verkopen ook honden gordels voor in de auto, wie weet ook voor de motor. Maar ik zelf zou dat nooit doen, dan maar liever de hond in de auto met een honden gordel
groetjes van claudia
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?