Hoi Astrid,
Het probleem is dat de dierenwereld overspoed wordt met mensen die ook graag met dieren willen werken. Zij die een gewone schoolopleiding in die richting gevolgd hebben krijgen inderdaad een voorrang op de LOI'ers. Het is moeilijk om een ingang te vinden, meestal kun je door je eerst als vrijwilligster te melden bij een asiel of kinderboerderij toch wel een achterdeurtje vinden op den duur. Ook bij de dierenambulance kun je veel als vrijwilligster leren…
In een dierentuin werken is leuk, zo leuk dat zij die er al werken eigenijk niet meer weggaan totdat hun gezondheid dit vraagt of ze met pensioen gaan. Ik zou me dus in die richting niet vastpinnen. Die sector heeft zelden een opening vrij staan, en als ze die al hebben is die zeer snel gevuld.
Geef de moed niet op, hou je ogen heel goed open, leg conecties met mensen die al in die wereld bekend zijn en/of er al werken en laat hun ook weten dat jij zoekende bent. Met een beetje mazzel kom je er wel. Ik ben zelf ook zoekende, had wat maar ben het door omstandigheden ook weer kwijt geraakt. Stevig balen, maar ik blijf doorzoeken, en anders wel doorleren. Eens zal het toch lukken. Toch?
Heel veel succes!
Groetjes,
Gandr & beestjes