werk met dieren

• astrid

wie o wie kan mij helpen?

ik wil graag met dieren werken maar heb daar dus geen enkel diploma voor!

ik heb gebeld naar dieren tuinen en daar werd mij verteld dat je alleen wordt aangenomen als je min hbo bent opgeleid en dierenarts assistent bent! kom ik dus met mijn vbo en gevoel voor dieren! niet genoeg dus! ook de curcussen van de loi zijn niet goed genoeg voor de dierentuinen!

wat wie hoe waar?

alvast heel erg bedankt!

• Spikkel

Mischien de kinderboerderij of een asiel? ;-) I

k bedoel, in een dierentuin werken is een droombaan, en zonder diploma's zullen ze je echt niet aannnemen. Maar je kan toch ook ergens anders met dieren werken?

• Gandr

Hoi Astrid,

Het probleem is dat de dierenwereld overspoed wordt met mensen die ook graag met dieren willen werken. Zij die een gewone schoolopleiding in die richting gevolgd hebben krijgen inderdaad een voorrang op de LOI'ers. Het is moeilijk om een ingang te vinden, meestal kun je door je eerst als vrijwilligster te melden bij een asiel of kinderboerderij toch wel een achterdeurtje vinden op den duur. Ook bij de dierenambulance kun je veel als vrijwilligster leren…

In een dierentuin werken is leuk, zo leuk dat zij die er al werken eigenijk niet meer weggaan totdat hun gezondheid dit vraagt of ze met pensioen gaan. Ik zou me dus in die richting niet vastpinnen. Die sector heeft zelden een opening vrij staan, en als ze die al hebben is die zeer snel gevuld.

Geef de moed niet op, hou je ogen heel goed open, leg conecties met mensen die al in die wereld bekend zijn en/of er al werken en laat hun ook weten dat jij zoekende bent. Met een beetje mazzel kom je er wel. Ik ben zelf ook zoekende, had wat maar ben het door omstandigheden ook weer kwijt geraakt. Stevig balen, maar ik blijf doorzoeken, en anders wel doorleren. Eens zal het toch lukken. Toch?

Heel veel succes!

Groetjes,

Gandr & beestjes

• A...

Hoi.

Ik heb misschien een oplossing voor jou probleem.

Helicon heeft op verschillende plaatsen in Nederland deeltijd opleidingen. Je gaat dan een dag in de week naar school en werkt minstens 20 bij een dierenasiel, konijnenfokkerij, dierenwinkel en meer van dat soort dingen. Zo krijg je veel ervaring (wat in de dierenbranche heel belangrijk is) en je krijgt er ook een opleiding bij. Maar denk er wel aan dat veel mensen dieren leuk vinden om mee te werken en dat er steeds minder werk komt omdat de dierenbescherming steeds meer wil laten verbieden.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

A…

• nat

Hoi,

Ik heb een tip, ga eens in de buurt informeren bij dierenambulances. Ik werk zelf ook bij een dierenambulance, dit is wel vrijwilligerswerk maar je kunt hier zoveel voldoening vinden, tuurlijk heb je ook minder leuke meldingen maar je kunt wel verschil uitmaken. Succes

• Vera.

In Barneveld hebben ze een curcus centrum. Hier kun je veel curcesen volgen die temaken hebben met dierverzorging. Het instituut heet IPC dier Barneveld.

Veel susses.

Groetjes van vera&de beesjes.