Ik heb het eens aan de dierenarts gevraagd, en hij zei dat sla GEEN GEVAAR opleverde voor de cavia. Hooi krijgt mijn beestje altijd. Hij heeft 't trouwens best goed; hij kan de hele dag door de kamer rondlopen want zijn (ruime) kooi staat altijd open en via een soort loopplankje kan hij er zelf in en uit!
Oh ja, mijn vorige cavia dronk wel 2 flesjes water per dag en plaste aan een stuk door. Toen heb ik aan de dierenarts gevraagd of het wel goed was dat hij zoveel dronk en of hij dan geen suikerziekte had. Hij zei dat we dat waterflesje gewoon uit z'n kooi moesten halen en hem voldoende (goed vochtig) groenvoer moesten geven. GEEN WATERFLESJE DUS. Toch maakte ik me er wel een beetje zorgen over, straks heeft m'n beestje heel veel dorst. Maar toen ik laatst toch een keer een flesje in de kooi hing raakte ze dat niet aan en dronk ze niet. En ook een bakje water raakte ze ook niet aan. De dierenarts had dus toch gelijk. Dus zonder water, met sla en veel liefde is Skippy gezond en happy (als ik 'r zo hoor en zie!)