katten

• kelly

weet iemand een oplosssing voor het volgende:

ik heb een kat maya en die was een hele poos alleen bij ons en in 1 keer kwam de 2e kat erbij demi en maya moet hem echt niet.

als demi maar iets te ver in zijn buurt komt,kan zij een haal voor ze kop krijgen.

Voelt maya zich soms bedreigd?

gr.kelly

• Gandr

Hoi Kelly,

Maya heeft gewoon geen trek in een vriendje op het ogenblik. Zolang ze mekaar niet echt opjagen en de koppen intimmeren is er nog hoop, alleen heeft het tijd nodig. Ik heb vier katten van mezelf en ik heb op het ogenblik drie logeer katten. Mijn oudste doet ze eigenijk niets, zolang ze maar niet te moeilijk gaan lopen doen. Dus als ze maar niet bij hem willen zitten, onder zijn staart snuffelen of iets van dien aard. Dan gaat hij loeien en als dat niet helpt, tja dan wordt er een tik uitgedeelt. De logeerkatten zijn nu de vierde dag hier in huis en het gaat nog stteds erg goed. Geen knokpartijen, alleen zo af en to even een tik en wat gegrauw naar elkaar. Met een beetje mazzel is het allemaal met een weekje voorbij en leven ze bij elkaar alsof het nooit anders is geweest. Vooral de oudste logeerkater, die vind het nogal moeilijk. Hij vind dat als de andere te dicht in zijn buurt komen dat hij ze dan een mep kan geven om te voorkomen dat zij hem een mep geven. Het is heel normaal katten gedrag, en ik zou me er nog niet al te veel zorgen over maken. Belangrijkste is dat je ze de kans geeft het zelf op te lossen. Het moet even uitgevochten worden wie welke positie in huis inneemt. Dat kunnen wij niet voor hun bepalen, dat kunnen katten alleen onder elkaar doen.

Ik hoop dat je er niet teveel last van hebt en dat alles toch op zijn pootjes terecht komt…

Veel succes,

Groetjes,

Gandr & beestjes

• kelly

bedankt gandr