kattenluik

• martine

Ik heb van de week een kattenluik aangeschaft, zodat ik binnenkort niet langer hoef te “portieren” voor mijn katten. Nou heb ik dat luik eens goed zitten bekijken toen ik het uit de verpakking haalde en het viel me op dat er aan de zijkanten van het klapdeurtje best een grote spleet zit (aan beide kanten misschien wel 1 milimeter). Nou ben ik heel benieuwd of er iemand ervaring heeft met katteluiken die mij kan vertellen of het hebben van zo'n luik voor erg veel toch in huis zorgt. het is de bedoeling dat het luik in de achterdeur gemaakt gaat worden, omdat mijn voordeur een te hoge drempel heeft, dan kunnen de katten er niet meer goed bij. buiten dat zou ik dan in twee deuren een luik moeten maken, omdat onze gangdeur dicht zit, want in de gang is het altijd koud. De achterdeur zit gewoon in onze woonkamer. Iemand ervaring?? Er kruipt hier namelijk ook nog een klein hummeltje rond en het zou niet zo heel grappig zijn als die steeds kou vat doordat dat luik zo tocht.

martine

• Bert

Hallo Martine

Misschien heb je niet het best sluitende luikje aangeschaft, 100% afsluiten lukt met geen enkel type, maar ik moet zeggen dat ik nooit last heb van tocht door het luikje.

Groeten, Bert

• Gandr

Wat je misschien kan doen ter oplossing is voor de catflap een stukje tapijt neerhangen die over het luikje heenvalt zodat de katten er nog wel doorkunnen maar de tocht enigsinds weggehouden wordt. Mijn ex schoonmoeder heeft dat dus ook gedaan en dan het stukje tapijt wel in reepjes geknipt tot ongeveer 1 cm van de bovenrand af, anders is het te stug voor de kat om erdoor te komen.

Groetjes,

Gandr & beestjes