Een hond in een flat.

• jeroen.

Ik wil graag een hond maar ik woon in een flat, die overigens wel groot is en voorzien is van een lift.

Aan de ene kant vind ik het zielig om een huisdier (hond) in een flat te houden.

Maar aan de andere kant ben ik het type mens dat veel liefde voor dieren voeld en dan ook erg veel tijd aan een dier zal besteden.

Ik weet dus eigenlijk niet wat ik moet doen.

Ik zou graag julie mening willen horen.

Een hond op een flat Ja of Nee?

alvast bedankt,

Jeroen.

• Gandr

Beste Jeroen,

Het gaat er meer om hoeveel tijd jij met het uitlaten kan missen. Uiteraard is het als je een minder grote ruimte hebt niet handig om een kalf van een hond in huis te halen. Maar elke hond vereist zeker een 4 uur aan buiten zijn, en dat is een minimum hoor. Een maximum met het uitlaten is er eigenlijk niet. Als je de 4 uur verspreid over drie uitlaat beurten, dan kan je best een hond op een flat nemen. Kijk wel uit met de gehorigheid in de flat. Je kan bijvoorbeeld best binnen eens even lekker dollen met je hond, als je buren daar geen bezwaar tegen kunnen of zullen maken.

Ik heb toendertijd toen ik nog bij mijn moeder woonde en we nog in een flat woonde ook altijd een hond gehad. Om de flat was er genoeg uitlaat gelegenheid, een bos aan de ene kant en een park aan de andere. Onze Asta moest wel even wennen aan de lift maar als ze eenmaal doorhebben dat dat geen probleem is, dan gaan ze gewoon de lift in en zakken ze ook niet meer door de pootjes als deze zich in beweging zet… Asta was een kruising Bearded Collie en nog iets anders onbestemds… Mogelijk iets van een herder soort, maar dat was dus eigenlijk onbekend.

Het is dus alleen echt absoluut af te raden als je geen tijd genoeg hebt om je hond ook vaak uit te laten. Verder is er eigenlijk alleen een mogelijk probleem met de geluidsoverlast. Een blaffende hond is in een flat sneller een irritatie dan in een woonwijk is mij al opgevallen.

Groetjes,

Gandr & beestjes

• konni

Hoi Jeroen

Zolang je geen sint bernard in een flat van 1 bij 2 zet,is er niets aan de hand toch?

Wij hebben een mechelse herder gehad op een flat en als je de lift gebruikt(ivm. heupen) is er niets aan het handje.

Of je nu een hond 3 of vier keer per dag goed uit laat,zodat hij zijn energie kwijt kan …………..of een hond die zijn energie kwijt moet in een achtertuin van drie bij vier?

Wat is dan beter.

Als jij een hond de nodige tijd,aandacht liefde en verzorging kan geven,zie ik geen enkel bezwaar tegen het houden van een hond in een flat

groetjes konni

• konni

heeeee gandr

Wat zijn we het roerend met elkaar eens……….met een minuutje verschil haha

groetjes konni

• fiona

hoi jeroen,

ik ben het ook eens met gandr en konni, ik woon in een flat, ook met lift en heb dus een am. staff. zij kan haar energie harstikke goed kwijt en hebben nooit problemen met haar gehad, alleen moet je wel rekening houden dat je burenoverlast kan krijgen…onze oude hond, die er nu niet meer is, maakte wel altijd heel veel kabaal en daar hebben we jaren last van gehad met de buren….maar het ligt ook aan de hond en hoe je em opvoedt hoor…de eerst hond was al oud toen ie bij ons kwam….(o ja als je laminaat in een flat hebt, dan kunnen de nagels heel gehorig zijn naar beneden…)

Nou veel sucses met je beslissing ….

groetjes, fiona

• Tigger

Hallo Jeroen,

Nou, het lig er inderdaad aan hoe groot de hond is hoe groot/klein je flat is.

Onze vorige woning was een flat en onze benedenbuurvrouw wilde een hond en dat terwijl ze bijna de hele dag weg is. Dat beest huilde de hele buurt bij elkaar en dat was gigantisch irritant voor de omwonenden en met name voor diegenen die erboven wonen, want onze bovenbuurman kwam al een keer vragen of die hond soms van ons was.

Dus, als je een hond uit het asiel zou kiezen, vraag dan alsjeblieft of het dier goed tegen alleen zijn kan, dat voorkomt een hoop ergernis. En dat niet alleen, wij vonden het voor de hond gewoon zielig! Ze had hem overdag ook in de gang, want ik de kamer plaste de hond af en toe tegen de bank aan. Nog zieliger dus.

Maar als je genoeg tijd en aandacht kunt besteden aan je hond, moet het volgens mij niet zo'n probleem zijn denk ik.

Groetjes, Tigger, Zelda en Maus

• Ans

Mag het van de huisbaas, en hindert hij niet de medeflatbewoners met geblaf enzo. Eerst dat maar eens navragen.Poezengroetjes van Ans.

• lydia

nou ik woonde in een klein flatje vroeger en mijn buurman had een sint-bernard een knoert van een reu .Het ging harstikke goed die man ging er drie keer per dag mee lopen in het bos of reed ermee naar het strand en daar kon hij lekker te keer gaan thuis was hij rustig en braaf .Nu woon ik in een mooi rijtjeshuis met tuin en twee huizen verder hebben ze een boomertje die ze nooit uitlaten dat beest zit de hele dag in een afgesloten tuin te blaffen en de buurt wil de politie er op af sturen dus ik wil hier maar mee zeggen dat als je van je hond hou en goed uitlaat geeft het niet waar je woond al is het in een tent een hond heeft alleen aandacht en verzorging nodig Dus koop gerust de hond die je zelf wilt en mooi vind en wees gelukkig

• jeroen.

Dank voor julie mening.

Ik ga er voor.

groetjes van jeroen

• claudia

helemaal mee eens!!! :-)

claudia