welke hond zou nou bij jullie passen?, dat is juist voor iedereen zo persoonlijk!
Elk hond is lief maar er zijn ook honden die minder lief zijn. Ik ben er wel van overtuigd (mijn mening, en stond ook eens in een blad) dat wat grotere honden meer geduld en meer kunnen hebben van kinderen dan kleinere honden.
Wat betreft de hd. Ik heb zelf twee honden, 1 is een stafford (teefje) en de ander is een cane corso (reu). De cane is ook hd gevoelig. Ik heb ook een trap in mijn huis maar trap oplopen is niet erg maar je moet ze zeker tillen van de trap af tot ze een jaar zijn. Dit kan een nadeel voor jezelf zijn want jullie moeten hem tillen en een grotere hond word loei zwaar ;-) .Aangezien mijn cane nu bijna 7 mnd is….en nu al een bakbeest is……Maar wel onzettend lief is voor kinderen. En uiteraard mijn stafford is ook lief voor mijn zoontje van twee.
Wat gandr zegt kan ook (gedragstherapeut) MAAR wat makkelijker is, ga lekker kijken op internet, daar staan foto's bij en beschrijvingen van het ras, hoe ze voor kinderen zijn etc etc….en als je eenhond ziet heb je altijd wel een idee, nou…die vind ik niet zo en die vind ik wel leuk. Gewoon lekker kijken op het internet en daarvoor echt de tijd voornemen.
Groetjes en veel succes van claudia