help

• een dieren vriendin

hoi ik heb een puppy van ongeveer 12weken.ze zeggen dat dit een kruising is tussen een cairn terrier en een tekel.Ik heb eerder hier op de pagina gestaan.

Nu is het zo ik vind het een lieve pup alleen ik kan het bijten niet zo goed afleren,hij bijt soms best wel hard zodat de tandjes in mijn hand staan of dat mijn jongste dochter steeds huilt omdat mijn pup niet door haar wil aangehaald worden.en het binnen doen .Ik heb van alles al geprobeerd,het bijten te straffen te negeren ,de lippen zachtjes naar binnen te doen zodat hij op zijneigen lippjes bijt maar niets helpt.Volgens de dieren arts is het een mooie maar bange pup ,ze advizerede knuffelen ,heb ik ook geprobeerd ,soms lukt dat maar dan begint hij weer te bijten.En over het binnen doen weet ik ookniet wat ik moet doen het wordt een beetje minder maar niet veel.het is zo ga ik met hem wandelen doet hij niets buiten maar zodra hij binnen is doet hij alles binnen wat moet ik doen?

• Gandr

Hoi dierenvriendin.

Waar woon je? Misschien kan ik je helpen. Ik herken het euvel wel, maar om er een sluitende oplossing voor te kunnen geven zou ik eerst de hond moeten zien. Laat me maar even weten wat je ervan vind. (Ik vraag wel een reiskostenvergoeding…)

Groetjes,

Gandr & beestjes

P.S.: Mail me maar door bovenaan dit berichtje even op mijn naam te klikken.

• Marieke

Een pup van die leeftijd zet overal zijn tanden in, dat klopt. Deed mijn Labrador ook. Het gaat vanzelf over (schrale troost).

Het beste is om hem, als hij bijt, te straffen op een manier zoals zijn moeder dat ook deed als hij haar beet, namelijk zo:

Hij bijt, je pakt hem direkt bij zijn nekvel en knijpt daar snel en hard in, en zegt tegelijkertijd bars: “ZACHTJES !!!”

Het is wel de bedoeling dat hij een piep geeft van de pijn, zoals hij bij zijn moeder ook deed (nee het is niet zielig, de hond weet niet beter dan dat de roedelleider (jij) hem af en toe op zijn nummer zet.

BELANGRIJK:

NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT SCHUDDEN AAN ZIJN NEKVEL, echt alleen maar kort knijpen.

Dat KNIJPEN is namelijk als straf, en met schudden dood een hond zijn prooi, dus dat moet je nooit doen, want de pup zal dan verstijven van angst.

Het knijpen komt overeen met een knauw van moederhond.

Groeten en succes

Marieke

• nicole

Hoi,

Ik heb zelf ook een pup gehad die dat deed. Het is eigenlijk wel normaal dat een pup dat gaat doen. Alleen weet ik uit ervaring dat het soms niet zo lekker gevoel is. Ik heb het haar afgeleerd door, als ze in mijn hand beet, mijjn hand achter in haar mond te schuiven (over dwars, dus NIET met de vingers ik de keel, maar die moeten er aan de zijkant uitkomen) en dan door tot achteren zodat ze niet meer haar bekkie op elkaar kan krijgen. En dan met je hand haar onderbekkie vast houden.Dit vond zij erg heel vervelend, en trok dan gelijk terug. Dit heb ik een aantal keren gedaan, Het bijten heeft niet lang geduurd wat ze wist als ik bijt pakt mijn baasje mijn bekkie vast.

Het zindelijk maken ging het snelste toen ik haar bij het kontje opbeurde, dus gewoon mijn hand eronder schoof wanneer ze plaste, en haar buiten weer neerzette. Een hond stopt gelijk met plassen als ze opgebeurd worden. En dan buiten extra belonen.

Hoop dat je hier iets aan hebt, je doet de pup namelijk geen pijn hiermee.

Groetjes Nicole en Jamy (die nu erg lief is, en ik niet meer zou willen missen)