Hoi Ilona,
Het kan ook heel goed een vetbultje zijn. Mijn Jamahl zit er onder mee. Maar ook heeft hij andere bultjes, die eigenlijk ook niet kwaad kunnen, maar die zitten tussen de huid en de eerste spierlaag in, zijn veel harder… Het is eigenlijk een probleem in de klieren van zijn huid heeft de dierenarts geconstateerd.
Over het algemeen is mijn ervaring eigenlijk, de goeie bultjes (die dus de hond het leven niet hoeven te kosten, zie eigenlijk altijd zo zitten, het zijn de kwaadaardigen die zo sneeky zijn om van binneuit te werken… Als je begrijpt wat ik bedoel.
Mijn Jessy, teckel van 8 jaar, had ook van de ene moment op de andere een bultje op zijn borstkast. Abnormale plaats voor vetbultjes, want die komen in de meerderheid onder de oksels en zo voor… Maar het is wel degelijk een vetbultje…
Vaak, en dat zul je door de tijd wel merken als je hond ouder wordt, hebben vetcellen de neiging om zich op plaatsen op te gaan doen die eigenlijk niet bedoeld zijn… Daar krijg je dan die vetbultjes van.
En aan de andere kant, zolang het in het zicht is (wil ik dus mee zeggen dat het niet ergens zich tussen de organen in bevind) is het vaak ook nog wel te verwijderen. Dus ik zou me niet té veel zorgen maken… Als het een minder goed bultje is, zijn deze type gelukkig nog het makkelijkst te verwijderen…
Laat je nog wel even weten wat de dierenarts zei?
Sterkte en groetjes,
Gandr & beestjes