Gisteren was ik weer eens gezellig bij mijn moeder thuis en natuurlijk gingen de ‘monsters’ even los!
De fretjes hebben de irritante gewoonte om de drinkbak van de katten leeg te gooien en door de kamer te slepen, dus was er een nieuw soort drinkbak aangeschaft. Een grote container waaruit het water in een klein bakje stroomt. Handig als je niet de hele dag thuis bent en er drie katten uit moeten drinken. (Nou ja, twee. Xena drinkt uit de vissenkom met plasic visjes) Ook dachten we dat ze die container niet zo snel om zouden kunnen gooien…….
Ervaren frettenliefhebbers zagen het vast al aankomen: Het werd een waterballet! Kala groef het water er met flinke halen uit en Isis stond er verbaast naast. ‘Ik wordt nat, hoe doet Kala dat?’ stond er op haar verbaasde snoetje te lezen. Een paar minuten later had ze het door en ging ze ook graven…
Ze hebben de hele avond lol gehad van de nieuwe waterbak. Eerst werd al het water er uitgehaald, daarna werd hij omgekiept en ging Kala op onderzoek. ‘Er zal toch wel meer water zijn? Waar is het, het was net zo leuk!’
Met dit spelletje hebben ze zich lekker uitgeleefd. Wij daarna ook.
Er kwam ruim een kwart emmer water van de grond af! Dit ‘speeltje’ zal dus heel vaak buiten bereik worden gezet als ze los mogen…
Groetjes,
Lara