Hoi allemaal,
Mijn Golden Retriever is bijna 6 maanden oud. Ze heeft ruis op het hart gehad, waar ze gelukkig weer van genezen is. Ook heeft ze een blaasinfectie gehad. Volgens mijn dierenarts is dit over, maar toch toont ze nog steeds een, naar mijn idee, niet zo gezond plasgedrag.
Afgelopen zaterdag is ze om 12.00 uur uitgelaten en heeft na een 1/2 uur een flinke plas in haar bench gedaan. Ik had altijd begrepen dat honden het niet zo gauw op hun eigen plaats doen, maar toch. Toen we haar buiten hebben gezet, hebben mijn man en ik goed in de gaten gehouden wat ze allemaal verder zou doen. Ze heeft in een 1/2 uur zeker 12 keer geplast. Dit is toch niet normaal? Of wel? Ook likt ze regelmatig en langdurig aan haar plasser, maar volgens mijn dierenarts is dit normaal en ook heeft hij niets aan plasser kunnen zien wat duid op iets ongezonds.
Sinds dat ik thuis zit, is mijn hond er alleen maar op vooruit gegaan. Ze gaf het telkens aan als ze moest plassen en ook kan ze redelijk lang vol houden zonder binnen te plassen. Daarom vinden mijn man en ik het ook zo vreemd dat ze een terugval krijgt.
Kan iemand mij vertellen of het vele plassen van mijn hond kan duiden op een zwakke blaas en als dit zo is; wat zijn hiervan de kenmerken en kan hier iets aan gedaan worden?
Bij voorbaat dank voor je antwoord.
Groetjes,
Nadia