veel plassen golden retriever puppy

• nadia

Hoi allemaal,

Mijn Golden Retriever is bijna 6 maanden oud. Ze heeft ruis op het hart gehad, waar ze gelukkig weer van genezen is. Ook heeft ze een blaasinfectie gehad. Volgens mijn dierenarts is dit over, maar toch toont ze nog steeds een, naar mijn idee, niet zo gezond plasgedrag.

Afgelopen zaterdag is ze om 12.00 uur uitgelaten en heeft na een 1/2 uur een flinke plas in haar bench gedaan. Ik had altijd begrepen dat honden het niet zo gauw op hun eigen plaats doen, maar toch. Toen we haar buiten hebben gezet, hebben mijn man en ik goed in de gaten gehouden wat ze allemaal verder zou doen. Ze heeft in een 1/2 uur zeker 12 keer geplast. Dit is toch niet normaal? Of wel? Ook likt ze regelmatig en langdurig aan haar plasser, maar volgens mijn dierenarts is dit normaal en ook heeft hij niets aan plasser kunnen zien wat duid op iets ongezonds.

Sinds dat ik thuis zit, is mijn hond er alleen maar op vooruit gegaan. Ze gaf het telkens aan als ze moest plassen en ook kan ze redelijk lang vol houden zonder binnen te plassen. Daarom vinden mijn man en ik het ook zo vreemd dat ze een terugval krijgt.

Kan iemand mij vertellen of het vele plassen van mijn hond kan duiden op een zwakke blaas en als dit zo is; wat zijn hiervan de kenmerken en kan hier iets aan gedaan worden?

Bij voorbaat dank voor je antwoord.

Groetjes,

Nadia

• Femke c.

Hoi Nadia,

Probeer een plasje op te vangen en breng dat eens naar een andere DA wellicht dat die je wel verder kan helpen want het is echt niet normaal wat je hond doet. Het lijkt erop dat ze een vorm van incontinentie heeft welke veroorzaakt kan worden door bv. een blaasontsteking. Ik zou dit niet te lang afwachten hoor!

Groetjes,

Femke

• daphne

Hoi Nadia,

Ik herken jouw verhaal helemaal. Mijn hond had dit ook.

Maar zij werd na een paar maandjes loops en moest daarom steeds zoveel plassen. Ook kon ze nooit wachten tot we buiten stonden. Dus daar lag weer een hele plas midden in mijn gang. Ook toen ik haar uitliet ging ze zowat bij ieder grassprietje wat ze zag even zitten. Maar er kwam maar een druppel of soms helemaal niets uit. Ik was toen ook naar de DA geweest en ze kon niets vinden van een blaasontsteking.

Bij mijn hond begon het ook toen ze 6 maanden was en ze werd loops net voor ze 9 maanden zou worden. Misschien heeft jouw hond dat ook.

Groetjes Daphne, Aruna, Flappie en Nijntje

• Gandr

Hallo Nadia,

Het kan aan twee zaken liggen, de eerste en de minst ernstigste van beiden is de loopsheid staat voor de deur. Alles wat je in dit geval moet doen is haar goed in de gaten houden want niet alleen de heren gaan op zoek naar de vrouwen, sommige vrouwen zoeken de heren ook wel eens op…

Dan is het dus niet een ernstig probleem wat met allerlei medicijnen alleen maar erholpen kan worden…

Dan mogelijkheid nummer 2… Het kan een aankomende blaasontsteking zijn. Echter ik denk het eigenlijk haast niet… Mijn Juno is een chronisch blaasontstekingspatient geweest en kon haar plas ook niet ophouden echter, en dat is een duidelijk verschil tussen een blaasontstekingspatient en een gewone aankomende volwassen dame met aankomende loopsheid is dat je bij een hond met blaasontsteking dus echt niet meer aan haar achterste mag komen, omdat het zo'n zeer doet.

Op een gegeven moment zal er zelfs in de urine duidelijke tekenen te vinden zijn die hierop wijzen, dus als je het niet vertrouwd, vang even wat urine op (ik zeg wel even maar bij sommige honden is het nog een hele toer… ) En laat de dierenarts heir even naar kijken.

Mocht het dat nou niet zijn is mijn laatste gok een zwakke blaas… Dit kan ook nog liggen aan de jeugd hoor… Elke hond net als elk mens heeft de ups en downs in de groei naar volwassenheid…

Als de blaas inderdaad zwak is is dit duidelijk te merken als de hond niet eens meer hurkt om te plassen maar het gewoon laat lopen en zelfs zelf gewoon doorloopt. Kijk en dan is het zaak om ook de dierenarts te raadplegen want vaak is hier in een vroeg stadium zeker nog wel wat aan te doen.

Laat je even horen hoe het gaat en hoe het allemaal afgelopen is?

Succes ermee, ik weet wat het is….

Groetjes,

Gandr & beestjes