Hallo,
Omdat ik hier dus echt zelf even geen antwoord op weet en daarvan dus behoorlijk baal dacht ik, misschien is er iemand op het dierenprikbord die dit ooit met een eigen kat gehad heeft…. Misschien dat die dan wel de diagnose heeft gekregen van de dierenarts…
Waar gaat het om. Welnu, mijn moeder heeft een 10 jaar oude poes gehad met de naam Tabitha. Ze is om 01:32 uur overleden in de nacht van 8 op 9 februari jongstleden… Hiervoor is Tabitha een aantal dagen bij de dierenarts geweest voor een uiterst vreemde zaak…
Het speelde al wat langer. Mijn moeder is op woensdag ochtend eerst naar haar eigen dierenarts gegaan en die keek de kat eigenlijk amper na. Diagnose was voldens deze dierenarts “kou gevat en dat is op de spiertjes geslagen…” Ja, dus kuurtje mee en geven maar. Let wel, Tabitha had de volgende verschijnselen:
At niet meer, kroop weg, ontlasting was dun (Iets dikker dan waterige diaree, geen klonten en licht geel van kleur, meer slijmerig), onzindelijk, overgeven, geen buikbijn of koorts en kortademig…
Tabitha kreeg die pillen trouw maar mijn moeder zowel als ikzelf hadden een vermoeden dat het hier niet om een simpele kou handelde… Ik heb mijn moeder weten te overtuigen dat ze in haar recht stond om een tweede mening te vragen bij een andere dierenarts. Dat heeft ze afgelopen maandag ochtend gedaan. Tabitha moest blijven. Er zouden urinetests, ontlastingstests, bloedtests en meer van die testen uitgevoerd worden. Eerste nacht ging voorbij… Niet veel bijzonders gevonden alleen dat Tabitha achteruit ging… Ze lag aan een infuus en kreeg medicijnen om eventuele ontstekingen tegen te gaan en ook tegen de diaree…
Mijn moeder mocht bellen… Affijn tweede dag… Weer allerlei tests, en nog geen oplossing. De dierenarts vond wel dat ze Kushing achtige verschijnselen vertoonde… (Kushing is een aandoening in de bijnierschors wat een effect heeft op de hormoon productie, het dier moet de rest van zijn leven aan de medicijnen om de effecten tegen te gaan).
Maar hij dacht ook aan een ontsteking bij de lever… Echter in het bloed was daar geen aanwijzing voor terug gevonden…
Tabitha moest nog een nacht blijven. Mijn moeder begon zich steeds meer zorgen te maken en gisteren om 19:00 uur heeft ze Tabitha opgehaald. Ze had gevraagd of Tabitha zich misschien niet beter zou voelen thuis na al die tijd bij de dierenarts. Dat mocht dus… Maar Tabitha ging nog steeds achteruit. Mijn moeder heeft gewoon de medicijnen gegeven… Tabitha was slap in de achterpoten… Lusteloos en zag er duidelijk niet gezond meer uit… Even leek ze inderdaad op te knappen van het thuis zijn, maar alsnog is ze overleden…
Is er iemand die de symptomen herkend en wel een sluitende conclusie van de dierenarts heeft gekregen? Het is voormij eigenlijk meer een geruststelling voor mijn moeder die nu heel hevig denkt dat ze toch iets verkeerd gedaan heeft, daar Tabitha nog zo jong was ( Ze zou dit jaar 11 jaar worden)
Dus als iemand iets meer weet, zou ik daar graag van horen.
Alvast bedankt,
Groetjes,
Gandr & beestjes