Wat misschien een makkelijkere oplossing is is om hard plastic aan te schaffen en dit tot een bepaalde hoogte als een wandje langs je muur te bevestigen… Het is erg glad en katten nagels kunnen er geen grip op krijgen.
Ook kan je misschien een hele oude kussen nemen en dit besprenkelen met wat kattenkruiddruppels (nou weet ik niet meer maar was dat nou wat wij Valriaan noemen of was het iets anders… Ben vandaag wat warrig… Verkouden he krijg je dat…)
Vaak willen de katten dan alleen nog maar daar krabben. Helpt dit nou ook niet dan is misschien bovenstaande een nog wel zo'n goedkoopste manier om het op te lossen
En dat je katten niet naar buiten willen, ik zou me daar geen zorgen over maken, is eigenlijk alleen maar handig, zo weet je ten alle tijden tenminste waar ze zijn en wat ze uitvoeren en of ze in gezonde toestand verkeren…
Ik zelf ben meer een voorstander van een mooie kattenuitloop of de katten binnen. Dit omdat het bijvoorbeeld in geval van ziekte ook sneller te zien is dat ze niet helemaal lekker zijn en als ze verplicht binnen moeten blijven het zo ook niet moeilijk wordt voor de kat zelf…
En zoals Channah al aangaf, de buitenwereld zit vol gevaren voor een kat.
Groetjes,
Gandr & beestjes