ff lachen?

• Danni

Ik wilde mij net even lekker ontspannen, beetje lachen dus ik ze America's funniest homevideo's aan. Nou erg grappig,hoor! De eerste 5 filmpjes gingen over stierenvechten. Walgelijk gewoon! Heb hem snel uitgezet, want ik kan er alleen maar om huilen!

• Channah

Hallo Danni,

Ja vreselijk! Ik kan er ook helemaal niet tegen. Ik ben ook donateur van het Comité Anti Stierenvechten. In het blad, dat je dan van tijd tot tijd toegestuurd krijgt, heb ik overigens gelezen dat er ook in Spanje actie gevoerd wordt tegen dit soort vreselijke martelpraktijken, door de stichting OLGAEDUCA. Deze stichting wordt weer door het CAS (Comité Anti Stierenvechten) gesteund.

Door ieder jaar via de machtiging een bedrag naar CAS over te maken, en door af en toe een actie van hen financieel te steunen, voel ik mij wat minder machteloos ….

Groeten van Channah

• Danni

Ja heel goed van je! Ik hoor wel eens van mensen die naar Spanje (of Amerika) zijn geweest dat ze tegen stierengevechten zijn, maar er toch heen gaan omdat het een deel van de cultuur is. Het hoort erbij en je moet het dan gezien hebben?! Ziek als mensen daar voor hun lol naartoe gaan.

• martine

Weet je wat ik altijd het lolligste er van vind?? Als een van die matadors met een hoorn tussen zijn ballen omhoog gegooid wordt….daar kan ik nou echt van genieten. Niet dat het voor de stier wat uitmaakt, maar dan hoop ik altijd maar dat er in ieder geval weer zo'n debiel minder rond loopt….

martine

• kelly

hallo

ik kan daar ook niet tegen tegen die stieren gevechten

liefs van kelly

• Channah

Martine, ik begrijp wat je bedoelt! Het leukste is als zo'n matador het niet overleeft. Eigen schuld! Helaas overleeft de stier dan ook niet: hij is al veel te erg gewond, ook al valt hem dan de “eer” van het gejuich van de touwschouwers toe.

Ik heb het nog nooit met eigen ogen gezien, overigens: ik zet meteen de televisie uit, als er zoiets op is. Maar je leest het wel eens in de krant.

Groeten van Channah