allergie!

• carmen en casper

Hoi,

Een hele tijd geleden kwam ik regelmatig op deze pagina ik had toen pas een hondje via stichting AAI hartstikke gelukkig met mijn hond.

Mijn zoontje helemaal blij aan de kat heel snel gewend.

Een echte schat die ik nooit meer wilde missen.

Er kwam een tweede hond en eigenlijk was het plaatje compleet.

Tot enkele maanden geleden mijn zoontje benauwd werd naar de dokter en medicijnen het ging even goed maar de benauwdheid bleef terug komen en dat vreselijke hoesten hij bleef er bijna in kuur na kuur maar dat hielp maar een paar dagen en het was weer zo ver weer benauwd.

Naar de kinderarts voor een onderzoek blijkt dat hij allergies is zijn trechterborst die hij over heeft gehouden van het RS virus is verergert en betenschap zit er niet in.

Dus de huisdieren moeten weg.

Ja makkelijk hoor dat zijn toch ook leden van mijn gezin dus toch volhouden en kijken of het echt niet beter gaat met nieuwe medicijnen.

Nou het ging dus helemaal niet beter en dan moet je gaan beslissen mijn kind of mijn dieren en ik heb voor mijn kind gekozen.

Benja staat weer op de pagina bij stichting AAI en de rest is al weg.

Ja dat staat hier wel heel makkelijk maar geloof me dat is het niet dat kan ik niet uitleggen maar het heeft me heel wat slapeloze nachten gekost.

Nou is het afwachten en aan de ene kant hoop ik natuurlijk dat het heel lang duurt maar aan de andere kant hoop ik dat het heel snel gaat aangezien ik vrijdag avond met spoed naar het ziekenhuis kon omdat het weer slecht gaat met mijn zoontje.

Daar wordt dan gezegd maak er nu spoed mee maar dat ligt niet in mijn handen want alles gaat via de stichting.

Nu wil ik graag tips om de laatste tijd voor mijn zoontje dragelijk.

Ik heb weleens verhalen over allergie gelezen en daar werd best rot op gereageerd met het zal wel en denk na voor je aan een dier begint.

Je mening is vrij maar bedenk wel dat ik van mijn dieren hou en na acht jaar je kat weg moeten doen is vreselijk en mijn honden waar ik zoveel van houdt dat is echt geen pretje.

Benja is het laatste wat we nog hebben maar ook daar moeten we afscheid van nemen en dat is echt niet makelijk.

Groetjes carmen en casper

• Jennifer)

Hoi Carmen,

Er wordt altijd fel gereageerd op allergie omdat het smoes nummer 1 is om een dier te dumpen en dan worden mensen erg wantrouwig..maar natuurlijk bestaan er ook echte gevallen van allergie! Ik vind het echt heel erg voor je dat je je kat en honden weg hebt moeten doen, lijkt me verschrikkelijk! Ondragelijk in mijn geval :-)

Ik hoop dat je dieren goed terecht zijn gekomen, het is een schrale troost maar in elk geval weet je dan dat ze het goed hebben.Ik hoop dat Benja ook een goed huis vind! Tips voor je zoontje heb ik niet, ik wil jullie en je zoontje alleen veel sterkte toewensen! Groetjes Jennifer

• Gandr

Hoi Carmen,

Veel allergie reacties worden opgewekt door de huidschilfers (of ook wel de stof) die van het dier zelf afkomen. Nu weet in niet wat voor een vachttype de hond heeft die er nu nog is, maar misschien is het wat om hem buiten even wat vaker te borstelen en dan voor het naar binnen gaan even met een vochtige doek of washand over de hond heen te gaan. Of het helpt, ik weet het niet, maar het is in ieder geval te proberen.

Jammer dat het dan weer zo moet lopen he… Ik weet hoe je dan kan balen. (Sorry voor de misschien wat “dommige” bewoordingen, maar ik ben niet zo goed in het uitleggen van dit soort zaken…)

Ik hoop echter dat je toch snel een goed tehuis hebt voor Benja. En misschien zou je af en toe nog eens contact kunnen opnemen met de nieuwe eigenaren van je dieren. Ik weet dat het voor sommige mensen toch wel wat dragelijker wordt als ze met eigen ogen ook kunnen zien dat hun dier het bij de ander toch wel goed maakt. Want je blijft er toch altijd aan denken. En dan de stilte in huis… Dat is het ergste eigenlijk. De vaste gedachtes van dat je nog even wat moet doen met je dier bijvoorbeeld eten geven, en dan meteen daarop de gedachte “Oh nee, dat hoeft nu niet meer…” (Ook weer zo lekker dom uitgedrukt, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel…)

Maar Carmen, hoewel de keuze moeilijk is, het is een padstelling, er was eigenlijk geen keuze. En dat is nou altijd weer het moeilijke aan dit soort situaties.

Doe het kalm aan Carmen, ga jezelf geen verwijt maken. Je zorgt in ieder geval voor een zo goed mogelijke oplossing.

Sterkte!

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Alien

hey,

Ik weet neit precies hoe en wat van die allergie, maar allergie voor reptielen komen haast neit voor, als je dan nog een hiesdier wil kun je ee reptiel nemen (als je dat wilt natuurlijk).

Er zijn wel een aantal gevallen bekend waar allergie door reptielen komt, mar die zinn minimaal.

MvG

Let maar niet op de naam, alien….

• Lara

Sorry dat ik geen goede tips voor je heb.

Alleen: Sterke!

Groetjes,

Lara

• carmen en casper

Hoi,

Hartstikke bedankt voor de reacties borstelen dat deed ik al voor binnenkomst en twee keer stofzuigen per dag maar ze verhard op het moment nogal erg dus er is bijna niet tegenop te borstelen.

Tja en dan heb je altijd nog de dwarrel haren.

Het is in ieder geval beter dan de kinderarts zei. Die zei zet de hond zolang in de tuin nou de heb ik niet en dat vind ik niet de bedoeling van een hond.

Een hond is een gezelschapsdier en ik denk niet dat het haar goed zou doen.

Ik probeer het gewoon zolang mogelijk uit te zingen en ik hoop dat ze dan een hele lieve baas krijgt.

Over kontakt houden dat wil ik dus wel maar de stichting kan dat niet garanderen omdat sommige mensen dat niet willen.

Ik heb het niet over bezoekjes want Benja hangt erg aan mij en ik denk dat ze daar veel moeite mee zal krijgen.

Maar gewoon per telefoon even horen hoe het gaat dat lijkt me heel erg leuk.

Bezoekjes lijken me ook moeilijk omdat je weet dat je zonder haar weer weg moet dat lijkt me elke keer weer vreselijk.

Heel erg bedankt voor de reacties.

En mensen die spotten met een allergie weten niet wat ze zeggen die moeten eens naar me toe komen en s'nachts meedraaien als ik mijn zoontje van drie voor de honderdste keer op zijn rug moet kloppen omdat hij erin blijft bij het hoesten.

Dat wens je niemand toe.

Hartstikke lief dat jullie zo meeleven en ik hoop dat jullie nog heel lang met jullie dieren mogen doorbrengen.

Groetjes carmen en casper

• Gandr

Ik heb Benja even bekeken op de pagina, ze lijkt vreselijk veel op onze Tosca zeg… Hmmm, misschien mijn moeder? Hoewel? Nou ja, ik zal in ieder geval mijn ogen en oren open houden en misschien dat als we dat allemaal een beetje doen, Benja zo ook veel sneller een leuk ander adres heeft?

Groetjes,

Gandr & beestjes