Gevraagd; voortplantingsgegevens

• Anja

Hallo dierenvrienden,

Wie kan mij een aantal voortplantingsgegevens geven over de koe, paard, pony, ezel, varken, mini varken, geit, dwerggeit en schaap?

Ik moet van elk dier weten wanneer ze geslachtsrijp (leeftijd 1e bronst), dekrijp (leeftijd+gewicht) zijn. De bronstcyclus, bronstduur, dekmethodes, draagtijd/broedduur, aantal jongen en geboorte gewicht.

Ik hoop vandaag nog antwoord te krijgen.

Groetjes Anja!!

• verhaad

Hallo anja,

als je vragen heb over dieren, stel je je vragen aan een dierenarts!!!

www.ilse.nl en dan “dierenarts” intikken, “zoek” aanklikken !!!

Dan kom je op zo"n site of gewoon www.doggynet.nl.

alvast sukses

groetjes verhaad.

• Vera.

Hoihoi.

Ik weet van de dieren wel de gegevens. Ik moet ze alleen even opzoeken.

Van een varker is de draadtijd 3 maanden, 3 weken en 3 dagen.

Van de geit weet ik het niet helemaal meer zeken, maar volgens mij 5 maanden min 5 dagen. Bij een schaap is het 5 maanden plus 5 dagen. Maak ik zoek het wel even op. Als je de gegevens wilt hebben moet je mij maar even een e-mailtje sturen.

Groetjes van Vera.

veraeerland@hetnet.nl

• Channah

Hallo Anja,

Vind je het niet een beetje gek om allerlei mensen op te laten draven om jouw werkstuk te maken? En dan ook niog binnen een dag?

Als je gewoon naar de bibliotheek gaat kan je alle gegevens vinden die je zoekt.

Groeten van Channah

• Vera.

Hoihoi,

Dat van de geiten en schapen klopt. En geit is geslachtsrijp op een leeftijd van 7 maanden. Een schaap ook in die geest. Een een schaap en een geit zijn eens in de 21 dagen boks/rits/rams (de bronst) Bij een geit boks of rits(ig) en bij een schaap rams of rits(ig). Bij een varken noem je het beerig.

Groetjes van Vera&DeBeesjes.

• gerard

lekker makelijk zo meschien moet je er ook eens een boek over lezen

zo komt ieder op school aan haar of hem zijn gegevens tjeeeee

en dan nog mensen die helpen is wel goed bedoelt

mar als je goed leest is dit een vraag van school

• Vera.

Ja, je hebt wel gelijk. Maar ik weet deze dingen, dus is het een kleine moeite om het even hier neer te zetten.

Groetjes van Vera&DeBeesjes