infotmatie over hamsters

• Monique

hey hier ben ik weer, tjid niet geweest daarom weet ik ook niet of deze boodschap is geplaatst, ik kreeg een mail van iemand en die vroeg mij het volgende:

Ik zou graag wat meer info willen hebben over hamsters, omdat ik beheerder ben van een kinderboerderij die binnenkort gerenoveerd wordt en wij daarom op zoek zijn naar nieuwe diertjes, waaronder o.a. ook hamsters.

Graag zou ik willen weten welke rassen jij me adviseert om op de kinderboerderij te gebruiken en wat de kostprijs hiervan is.

BVD

Nu heb ik hier GEEN ervaring mee misschien hier iemand wel, want kunnen jullie deze persoon aanraden? gaarne jullie reactie..

Groetjes Monique (ik stuur ze door naar de persoon die erom vroeg)

ps de persoon woont in limburg.

• Lara

Hoi Monique,

Persoonlijk zou ik NOOIT hamsters aanraden voor een kinderboerderij. Het is voor de bezoekers (die overdag komen) leuk om ze in actie te zien, maar hamsters slapen overdag…

Een foto of video met hamsters lijkt me verstandiger om de beestenboel compleet te maken. Incl. de motivatie waarom hamsters geen kinderkameraadjes zijn!

Groetjes,

Lara

• Jennifer)

Ik ben het helemaal met Lara eens, hamsters lijken mij ook verre van geschikt voor een kinderboerderij. Inderdaad nachtdiertjes, dus als ze overdag niet rustig kunnen slapen lijkt me erg zielig voor de diertjes. Als het kinderen wordt toegestaan de hamsters ook nog vast te houden, dat vind ik nog zieliger.

Al doen (de meeste) kinderen de diertjes niet bewust pijn natuurlijk, maar het gebeurd wel. Groetjes Jennifer

• Gandr

En als er materiaal nodig is over hamsters, ik heb een klein videotje in mijn bestand van een heeeeeeele jonge hamster die zijn eerste stapjes in de buitenwereld doet, en wat foto's van het groeiverschil in een paar dagen van een jonge hamster. Dus als deze persoon er interesse in heeft, laat het me even weten oké?

Verder vind ik hamsters inderdaad uitermate ongeschikt als kinderboerderij dieren. Hamsters hebben een vreselijk slecht humeur als ze steeds uit hun slaap gehaald worden overdag en ik kan je garanderen dat het bijten wordt, om het even wat voor type, ras of soort hamster het ook moge wezen.

Hamsters hebben overigens heeeeel veel ruimte nodig, de teritorium van een wilde hamster beslaat al een omvang van twee voetbalvelden, dus….

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Monique

Hey, heel erg bedankt, ik zal het aan de persoon doorgeven, mochten jullie nog tips hebben laat het me wetenb…

groetjes Monique