Update logees Saskia...

• Gandr

Nou hier even weer een kleine tussenstand over de katten van Saskia en die van mij…

Chiel komt nu elke dag beneden, effe kroelen, maar meneer wil zijn eten nog wel even op de vliering geserveerd hebben. Ach eigenlijk wel zo makkelijk ook, want anders vreten de honden het wel onder zijn neus weg…

Lyla en Shaardul hebben toch maar besloten om heeeeeeeele goede vriendjes te worden dus dat wordt straks een briefuitwisseling tussen die twee vrees ik… LOL

Lilly en Shanti vinden mekaar ook wel aardig. Slapen regelmatig op dezelfde stoel met de kontjes tegen elkaar. Laatst wilde Lyla bij Shanti op het bureau stoeltje, maar aangezien die niet zo heel veel ruimte bied… Werd het voor Shanti te krap, en dat heeft hij Lyla duidelijk gemaakt met mauwen. (Shanti mauwt altijd, blazen komt geloof ik in zijn taal niet voor LOL)

Lilly ewrd vandaag zowat geplet… nou ja zowat, ze werd geplet door een zeer lompe Jamahl die op de stoel kwam zitten en dus bovenop Lilly ging zitten. Ze gaf geen kik, kroop onder hem vandaan en heeft hem nog een keer een zeeeeeer verontwaardigde blik gegunt om vervolgens elders haar heil maar te gaan zoeken.

Gijs… Ja, Gijs… Het ziet er naar uit dat die toch wat meer problemen zal gaan veroorzaken. Hij is de enige die nog niet hier ingeburgerd is. Om wat meer spek op zijn lijvie te creëren had ik hem in de grote hondenbench gehouden om er zo wel zeker van te zijn dat hij at… Maar hij heeft een zeer lage stress grens. Als hij zi bedreigd voelt haalt hij meteen uit. Dit gaat mét nagels en niet zonder zoals Chiel. Hij geeft een sterke indruk niet gedient te zijn van al die dieren om hem heen en hij maakt ook aanstalten om achter ze aan te gaan en ze dat duidelijk te maken… Hij doet me aan Lucky denken, een kat die wij ooit gehad hebben die niet met andere katten samen kon omdat ze ooit in een klein kamertje gepropt was samen met twee joekels van katten die haar totaal inelkaar gemept hadden… Gijs reageert net zo… Ik weet niet of hij zich hier op zijn plaats zal gaan voelen. Maar ik vind het nog te vroeg om te zeggen: “Hij moet dan maar weg.” Ik wil even kijken in hoeverre zijn houding aanhoud als hij ook merkt dat geen van de katten hem wat terug doet. Oké mogelijk dat hij mot zal gaan krijgen met Shakeela die duidelijk nu de leiding van haar oudere zus Shalika heeft overgenomen en de zaken samen met Shanti behartigd.

Maar al met al, gaat het nu nog goed… Morgen ga ik nogmaals een poging ondernemen om Gijs rond te laten lopen. En nu dus echt helemaal laten lopen. Niet ingrijpen, niet het voor hem opnemen, gewoon laten varen die handel en kijken of het zichzelf ook oplost…(Nou hield ik me daar al aan, alleen ik heb liever niet dat hij zo in de stress schiet dat hij de zolder opvlucht en weer zichzelf gaat lopen uithongeren, want daar heeft hij een handje van) Probleem is wel dat als het niet blijkt te werken ik hem hier stukken moeilijker te pakken krijg… Maar ach daar vind ik ook wel weer wat op. Ik voel me op het ogenblik niet helemaal “up to date”qua gezondheid en dat maakt dat ik dan misschien iets sneller dreig te denken dat het niet gaat… Gaat ook wel weer over.

Al met al moet ik zeggen dat de andere katten hun best doen en dat ze elkaar nog aardig vinden ook. Ik bemerk dat er stiekum ook met Chiel gespeeld wordt. Ja ik mag het niet zien. Telkens als ik even ga kijken wie er zo'n herrie maken dan zie ik nog net Chiel zijn favouriete doos inschieten en de ander heel onschuldig een andere kant opkijken. Maar ik heb ze wel degelijk horen rennen, rollebollen over de vloer en spullen omver horen keilen… En kijk nou uit, ja hoor hij is weer beneden, Chielemanneke… Zit hij op het aanrecht te kijken wat ik aan het schrijven ben over hem. Nou onder andere dat hij wel eens baletlessen mag gaan nemen, hij ploft me daar op de grond alsof hij het gewicht heeft van een olifant… LOL

Al met al, overal zag ik katten, maar nu het luik naar de zolder openstaat kunnen ze ook allemaal bij mijn bed en wordt daar nu ook ernstig misbruik van gemaakt LOL. Ik moet 's avonds als ik ga slapen eerst een kat of vijf van mijn bed plukken anders kan ik er niet eens meer bij! Nou komen ze ook allemaal wel weer terug hoor, zijn net boemerangetjes…

En ze eten als dokwerkers. Bakje met knabbels, nou best een flinke bak, vul hem tot de nok toe vol, met een uurtje is die leeg… Helemaal tot de laatste kruimel! Als een stel piranahas storten ze zich erop… En ik maar vullen. Nu kunnen de honden er niet meer bij, wat is zo'n zolder dan toch handig, maar nu weet ik dus ook dat het niet altijd de honden waren die het leeg vraten! LOL

En jawel! Ze hebben geleerd dat een plantenspuit niet voor niets “spuit” LOL Saskia dacht dat ik ze daar niet mee kon bestraffen als ze weer eens een moord aanslag op de planten deden of eens even wilden weten wat er nou eigenlijk aan de binnenkant van de bank zit… Hahahaha! Nou en of het werkt! Ik heb ze nu ook zover dat ik het ding alleen maar hoef neer te zetten en ze zijn al vertrokken. Gna gna, ja ze zijn goed gedrilt….

Tja en dat is eigenlijk tot zover wat er aan nieuws te melden valt. Ik laat nog even weten hoe Gijs gaat uitpakken. Mocht hij nou wel hier gedijen, dan wordt zijn naam veranderd in Shomari wat Afrikaans is voor krachtig. En dat issie! Ik ben al twee keer door hem te grazen genomen! Wilde alleen maar hem eten geven en een kleedje rechtleggen… Ach ja katten he… Maar goed, we blijven gewoon proberen, het is niet de eerste moeilijke kat die ik in handen heb… Hij moeilijk, ikke ook moeilijk… LOL

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Jocelin

Hallo Gandr,

Dat jij nog tijd hebt om dit prikbord te bezoeken! :~) Ze houden je lekker bezig hè? Leuk dat het met Chiel zo goed gaat, Gijs was toch altijd een maatje van Chiel, gaat dat tussen die twee nu ook niet meer goed?

Is er voor Saskia al hoop op een nieuwe woning? Weet je ik heb de afgelopen weken best vaak aan haar gedacht, ze zit in zo'n rotsituatie! Ik hoop dat alles verder goed met haar gaat?

Wens haar nog maar eens sterkte,

Jocelin

• Gandr

Hai Jocelin,

Gelukkig ben ik het gewend om zoveel dieren te voeren en te verzorgen, dus dan leer je ook een beetje de tijd in te delen. En dat gaat me redelijk makkelijk af…

Gijs en Chiel kwamen inderdaad van eenzelfde adres. Bij Saskia bleek al dat Gijs niets met Chiel deed om zichzelf staande te houden. En hier is dat het hetzelfde denk ik. Hij heeft gisteravond wel gemauwd (Gijs dan he) om eruit te mogen… Vandaag hebben we dus nog een poging op schema staan… Alleen Juno blijkt nu roet in het eten te gooien. Die kan er absoluut niet tegen als er naar haar gekeken wordt de hele tijd en Chiel kijkt, ja kan hij het helpen, daar zijn die ogen nou eenmaal voor.

Nou en nu heeft ze dus een beetje mot met hem. Ik heb haar al een aantla keren even moeten waarschuwen gisteren…

En terwijl ik dit zit te schrijven gaat ze ook weer even flink tekeer… Maar Juno moet even nagekeken worden. Vermoed dat die oogjes niet meer zijn wat ze hadden moeten zijn… Dat hoor ik dan nog wel even bij de dierenarts, maar ik vind het vreemd dat ze de laatste twee jaar steeds feller lijkt te worden…

Met Saskia is het allemaal nog niet zo als het zou moeten. Er is urgentie aangevraagd, ik heb haar het adres van de woonbond gegeven, misschien dat die nog iets kunnen doen, en verder houden we oogjes en oortjes open…

Ik zal haar vertellen dat je aan haar gedacht hebt en dat je haar sterkte wenst, zal haar goed doen.

Nou ik ga me maar weer even aan de “kinders” wijden… Ik moet er nog even twee hun pilletje geven (tegen krolsheid) en dan even kijken of Gijs vandaag moedig wil zijn… LOL

Groetjes en bedankt voor je reactie hoor, Ik hou je op de hoogte!

Gandr & beestjes

• marijke

Leuk Gandr. Het lijkt me heerlijk al die katten, ook hoe je het beschrijft, wat kan je toch van ze genieten met hun streken, he. Ruby mijn poes heeft ook van die ondeugende dingen en als ze denkt dat het link wordt, rent ze gauw door het kattenluikje naar buiten en zit er dan voor te kijken hoe de toestand binnen is en of ze het weer binnen kan proberen. En dat terwijl ik nooit op haar mopper, ze mag eigenlijk alles van mij, maar dat is iets uit haar verleden wat maar niet overgaat. Sas, mijn andere kat bv is de onverstoorbaarheid zelve, die weet dat hij alles kan maken en trekt zich nergens wat van aan.

Hoe gaat het met Saskia, weet ze al iets meer over een woning? Wens haar maar weer veel sterkte.

marijke

• claudia

goh!, wat heb jij het lekker druk zeg…..Succes met de katten en wens sas ook sterkte van mij. Ik hoop dat alles goed komt voordat de baby er is.

Groetjes van claudia

• Gisela

Hoi Gandr,

Met al die katten om je heen, elk met een eigen karaktertje, wordt je nog een expert in de kattenpsychologie.

Succes en fun

Gisela

• Lara

Hoi Gandr,

Leuke beestenboel op het moment!

Vooral Gijs komt over als een interressant individu'tje ;->

Jammer dat hij (nog?) geen collegiale kat is…

Veel plezier met de bende en vertel er maar lekker veel over!

Als je bang bent dat er hier te weinig ruimte is voor alle verhalen, mail ze dan naar de e-mail van http://www.hld.cx/~monique/, want ik vermoed dat Monique ze graag plaatst!

groetjes,

Lara

• Sandra21

Goh wat een verhaal heb je weer geschreven! Heerlijk hoor! Fijn dat het allemaal zo goed gaat, alleen vind ik het zooooo zielig voor Gijs!

Ik heb echt met dat beestje te doen! Wat zal er in zo'n koppie omgaan denk ik dan!

Sandra

• Emmy

klopt het dat jullie 11 katten hebben of heb ik niet goed getelt?,en hoeveel honden hebben jullie.

Emmy