vrijwilligerswerk dierenambulance

• Marielle

wie o wie heeft informatie over werken bij de dierenambulance? Wat voor taken zijn er allemaal? Ik denk erover om wat van mijn vrije tijd te vullen met vrijwilligerswerk, maar ik werk wel gewoon full-time, dus het moet inpasbaar zijn.

groetjes,

Marielle

• Jocelin

Bel gewoon de dierenambulance bij jou in de buurt even. Wedden dat ze blij zijn met jouw telefoontje?

Jocelin

• nat

Beste Marielle,

Ik werk zelf als vrijwilligster bij een dierenambulance. Bel voor de dierenambulance bij jou in de buurt en kijk gewoon wat ze allemaal doen en waarvoor ze mensen zoeken. Het werk is echt leuk, je komt natuurlijk ook wel minder leuke dingen tegen maar je kunt in ieder geval je steentje bijdragen. Ik werk er zelf 2 dagdelen per week (maar dit zal denk ik per regio en ambulance verschillend zijn) en zit op de auto maar er komt ook veel schoonmaakwerk e.d. bij kijken. Dus al met al is het ook nog eens heel afwisselend. Maar dat zul je ook even moeten vragen. Maar ga de sfeer eens proeven en het is al moeilijk genoeg om aan goede en gemotiveerde vrijwilligers te komen dus ze zullen zeker blij met je zijn.

Veel succes en hopelijk vind je wat je zoekt.

Groetjes,

• Ralf

Ik sluit me aan bij het bovenstaande, verder wil ik er aan toevoegen dat het misschien goed is om ook de contacten van de dierenambulance te bezoeken, zoals de opvangcentra, asiels enz. Mocht de dier.amb. niks zijn dan kunnen de andere misschien jouw hulp wel gebruiken. Elk weekend komt de dierenambulance bij ons op het opvangcentrum in Veldhoven langs om konijntjes, cavia's, slangen, schildpadden en andere dieren onder te brengen. Verschillende medewerkers van de dier.amb. werken nu ook in ons opvangcentrum!!

Groetjes Ralf