Het houden van wasberen in gevangenschap
Dat is voor de meeste mensen inderdaad niet bepaald aan te raden, maar een vriend van mij die achteraf woont en veel ruimte heeft houdt onder andere krabetende wasberen. Dat heeft ie trouwens heel mooi gedaan door prachtig verblijf te bouwen op een eilandje in een hele grote vijver. Hij heeft er heel veel plezier van. Dus helemaal bezopen is het niet
IN het opvangcentrum waar ik werk hebben we ook al wasberen en stinkdieren binnen gekregen waar we een nieuw onderkomen voor hebben moeten zoeken. Deze dieren waren zwaar verwaarloosd, het vraagt speciale verzorging maar het kan wel degelijk heel goed!!!!
GroetjeS Ralf
Ach, wat maakt het uit welke huisdieren iemand kiest, zolang de dieren maar goed verzorgd worden en niet op schandalige wijze gevangen/geimporteerd!
De meeste wilde dieren zijn geen geschikte huisdieren, omdat we ze niet kunnen bieden waar ze behoefte aan hebben.
Als iemand wel de mogelijkheid heeft om ze goed te huisvesten, dan moet dat kunnen.
Als ik een paar hectare ‘over had’, dan had ik vast al informatie ingewonnen over de mogelijkheden voor een wilde katachtige ;->
(en het hangt van die info af of ik het vervolgens ook had gedaan)
Sommige ‘tamme’ huisdieren zijn ook alleen geschikt voor gevorderden. Denk maar eens aan gerbils. Die hebben zo'n bewegingsdrang dat ze in een 80 bij 40 cm kooi vol verdiepinkjes niet tot hun recht komen, maar groter is voor de gemiddelde dierenliefhebber niet aan te komen (met kleine tralies). Toch zie ik regelmatig gerbils in dierenwinkels en nog altijd geen goede kooien.
Zodra de gemiddelde huisgenoot een acceptabel onderkomen heeft mogen we eigenlijk pas gaan mopperen op de liefhebbers van exoten, zolang die hun dieren volgens de bijpassende standaard verkrijgen en verzorgen!
Groetjes,
Lara en de knagertjes.
Hoi jennifer,
Ik vind het inderdaad niet per definitie slecht om een wild type dier te hebben. Ze vereisen echter wel veel verdergaande zorg dan ons gemiddelde huisdier en zullen dus voor de meeste mensen ongeschikt zijn. Een eekhoorntje in de huiskamer kan dus NIET. De wijze waarop de dieren in gevangenschap komen is ook belangrijk. Nafok is eigenlijk de enige optie en bijvoorbeeld verkrijgbaar uit dierentuinen.
Het grootste probleem (kwantitatief) ligt bij de ‘gewone huisdieren’. Zolang die niet massaal goed (volgens de wensen van de soort) worden verzorgd denk ik niet dat we erg verontwaardigd mogen zijn op de personen die een ‘wild’ dier wel de goede huisvesting geven! De personen die denken dat bijv. een chinchilla in een konijnenhok gelukkig kan zijn wil ik liever aanpakken dan de serieuze hobbyisten die het zich kunnen veroorloven om dierentuinen misschien wel in huisvesting te overtreffen…
Groetjes,
Lara
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?