Help!

• Monique

Wie kan mij helpen, Mijn hamster Iron die zag ik vanmorgen en volgens mij heeft hij een wondje onder zijn mond, moet ik meteen naar de dieren arts of kan ik het het beste even aankijken?

Met Bami ben ik niet gegaan en het is weer helemaal genezen…

Maar ik weet het niet HELP!..

groetjes Monique

• Marielle

Ik zou toch even bij de dierenarts langsgaan, want, hoewel ik geen ervaring met hamster heb, heb ik dit een keer bij een van mijn cavia's meegemaakt en toen bleek er een gezwel te zitten. Dus neem geen risico, zou ik zeggen!

Succes,

Marielle

• Gandr

Hoi Monique,

Zonder meteen heel erg “bazig” over te komen… Wat ik mij altijd dus weer hevig afvraag is, waarom eerst vragen o je naar de dierenarts moet gaan? Ga gewoon! Baat het niet dan schaad het niet. In de tijd dat je hier je antwoord op je vraag krijgt, die meestal inderdaad bevestigd dat je maar beter kan gaan, had je al drie keer naar een dierenarts kunnen bellen om een afspraak te maken.

Sorry voor deze misschien ietwat nare manier van reageren, maar ik merk nog steeds dat er veel mensen gewoonweg té lang wachten met contact opnemen met de dierenarts wat vaak tot een gevolg heeft dat je of 1) Duurder uitbent omdta de behandeling van je dier alleen maar langer duurt vanwege het te lang gewacht hebben en 2) veel dieren hierdoor nodeloos overlijden omdat het dan ook vaak te laat was dat men bij een dierenarts kwam.

Mijn advies aan iedereen, en ook dus aan jou is, als je een dier hebt die iets heeft waarvan je twijfelt en waarvan je denkt dat een dierenarts er meer over kan zeggen, ga naar die dierenarts en ga niet eerst anderen vragen of je wel of niet moet gaan. Zeker bij hamsters is vaak tijd een cruciaal punt. Ze zijn immers niet de sterkste diertjes.

Toch wens ik je veel succes met je hamster en hoop ik dat het niet te ernstig is.

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Christa Barto

Ik sluit me aan bij Gandr. Veel mensen komen naar me toe omdat hun dier iets mankeert. Konijnen en cavia's met doorgegroeide tanden, nagels knippen, schurft, en ga zo maar door. De eerste keer help ik ze door de tanden te knippen en dan verwijs ik ze door. Iedere maand naar de dierenarts, zeg ik dan. Maar als ik ze na enkele maanden spreek, is het konijn dood. ‘Vergeten!’

Iedereen die ik spreek als ze een puppie met diarree hebben zeg ik: ga naar de dierenarts. Neem daar geen risico mee. Een infectie zoals parvo is dodelijk.

Nee, hoor eerst rijst met kip proberen. Vier puppies in een jaar zijn hierdoor dood gegaan.

Als een van mijn honden erge last van diarree heeft (dat wil zeggen de tweede dag) zit ik bij de dierenarts. Bij spuitpoep gecombineerd met braken zit ik er in tien minuten.

Ieder beest heeft RECHT op goede verzorging en daar hoort de dierenarts bij. Dus ook die kosten incalculeren als je een beest neemt.

Zo, da's er uit.

Groetjes,

Christa

• Monique

Bedankt voor jullie reacties, maarik hoop niet dat jullie mij willen aanvallen… IK HEB ALLES VOOR MIJN BEESTJES OVER, EN DOE ALLES WAT GOED VOOR ZE IS…

Maar het is gewoon dat ik heel moeilijk kon zien wat het is, en misschien dat een van jullie hier ervaring mee heb gehad.

Maar ondanks alles BEDANKT voor jullie reactie!

en ik van jullie nu niet aan

• ineke a

Hoi Monique,

de vorige keer was je andere hamster gewond, toen heb je hetzelfde gevraagd en er uiteindelijk niks mee gedaan. Waarom vraag je nu precies hetzelfde? Je had gewoon de oude discussie terug kunnen lezen. Ineke A

• karin

Ik ben het ermee eens dat ieder dier recht heeft op medische versorging. Dat hoort erbij! En niet alleen bij honden en katten, maar zeker ook bij konijnen en knaagdieren!!

Het is triest dat mensen hun dier “vergeten” dan moet je geen dieren nemen!

groetjes Karin