'zieke' dwerghamster???

• Nathalie

Wij hebben 2 Russche dwerghamsters, ze zijn nu ongeveer 4 maanden oud, Pjotter en Vladimir, 2 vrouwtjes.

Met Pjotter gaat alles heel goed, ze is heel speels en tam en ze eet goed en ze ziet er heel mooi uit.

Maar Vlad is heel schuw, en dat is niet het ergste, maar de laatste week ziet ze er slecht uit. Ze eet wel voor zover we kunnen zien, maar haar vachtje is heel dof en plukkerig. Eigenlijk vanaf de dag dat we een nieuwe drinkfles gekocht hadden voor ze en ze er niks van begrepen ziet ze er zo uit. Toen hebben we snel weer de oude drinkfles erin gedaan en toen dronken ze weer gewoon.

Pjot en Vlad hebben ook steeds ruzie, en Vlad zit dan steeds heel hard te piepen.

Het is echt wel een beetje zielig, maar ja, waar zou het door komen, Pjotter is ietsie groter dan haar zusje, komt het daardoor, is ze te dominant voor haar?

Of zouden we toch even met Pjotter naar de dierenarts moeten???

HELP!!! Ik hoop dat jullie tips hebben voor mij,

Groetjes Nathalie, Roy, Pjotter en Vladimir

• Jennifer)

Hallo Nathalie,

Als een diertje ziek is zie je meestal het eerst aan het gedrag

(afwijkend van normaal dus bv meer slapen) en aan het vachtje.

Een dof en plukkerig vachtje lijkt me niet zo gezond dus ik zou toch

maar naar de dierenarts gaan! Je hamsters hebben waarschijnlijk steeds

ruzie, omdat hamsters nou eenmaal liever alleen leven.

Is je dat niet verteld in de dierenwinkel? En hamsters kunnen elkaar echt heel lelijk verwonden! Een oplossing zou kunnen zijn, een veeeeeeeel grotere kooi voor ze kopen, bv een oud, groot aquarium.

Hoe groter, hoe beter, want hamsters hebben ontzettend veel ruimte nodig en behoefte aan veel beweging en avontuur! Als ze een véél groter territorium hebben en zich van elkaar terug kunnen trekken, heb je kans dat ze elkaar ook wat beter tolereren. Is dat niet het geval, dan kan je ze het beste apart zetten

Groetjes Jennifer

• martine

Ben het compleet met je eens!

martine

• Lara

De verhaal deed mij in eerste instantie denken aan stress…

Ik zou als ik jou was eerst de da eenst naar beide hamsters laten kijken.

Als je alleen de zwakke meeneemt, dan ruikt ze anders en zal het zusje haar niet meer accepteren!

Kan de da niets vinden, dan zal je je hamsters waarschijnlijk uit elkaar moeten zetten :-<

Groetjes,

Lara