Vraagje over mijn hond??????

• Sanne

Hallo allemaal

Wij hebben een westhighland white terrier van bijna twee.

Hij is erg lief heeft echt een eigen willetje en is spier wit.

Alleen nu zitten wij met een probleem hij blaft ontzettend als wij weg zijn en de buren klagen daar over en terecht we wonen in een rijtjes woning.

We nemen hem al zo veel mogelijk mee, maar soms kan dat gewoon echt niet.

Hij doet dit weer sinds de laatste tijd toen ie puppy was heeft ie ook zo'n periode gehad.

Nou heb ik de dierenarts gebeld om advies en die zei een antiblaf band.

Heeft iemand een antiblaf band of heeft iemand die ooit gebruikt en werkt het ook echt??

En hoe werkt zo'n antiblaf band??

Die banden kosten tussen de 300 en 350 gulden dus ik schaf niet zomaar eentje aan heb ik het geld ook niet voor.

Hoop dat iemand me er iets over kan vertellen of misschien een andere oplossing weet tegen het blaffen??

Wie weet heeft iemand nog zo'n band liggen en wil die hem wel kwijt voor een prijsje mail me dan even liefst omgeving Friesland.

Alvast vriendelijk bedankt een echte dierenvriend Sanne

Mijn e-mail is: doggymail@dolfijn.nl

• martine

Waarschijnlijk heb je het al wel geprobeerd, maar helpt het om de radio aan te zetten? Kun je misschien “oppas” regelen voor de hond als je langere tijd weg moet en de hond kan niet mee? Ik vind dat de buren over eventjes niet mogen zeuren. Het is wel een hardnekkig probleem, ik ken het wel. Ik hoop dat je aan je “antiblafband” kunt komen.

martine

• ineke a

Hoi Sanne,

Ik heb zelf zelf een anti-blafband geprobeerd die piepjes gaf, en mijn hondje, kr. Schipperke/Jack Russell blafte er dwars doorheen. Hij vond het geweldig. Er zijn ook blafbanden die stroomstootjes geven of die een pufje citronel afgeven. Soms kun je ze huren bij een hondenclub. Succes, Ineke A

• Mallory~!!!

Zorg liever dat je een ‘oppas ’ Krijgt voor de hond,

jij wou hem zo graag niet hij jullie ne als jullie hem alleen laten volt hij zich eenzaam en daardoor blaft hij.

dus neeem hem eens mee en geef hem geoon veel aaandacht!!!!

En geen anti-blafband,

Doen we bij jou toch ook niet om als jij zeurt!!!

• marjolein

een antiblafband zou ik niet doen

de hond word hier erg schrikkerig en bang van omdat hij niet weet waar het vandaan komt

en zeker niet die met stroomstootjes (valt bij mij onder dierenmishandeling)

zoek een goede gedrags terapeut om te kijken of die er wat op weet

groetjes marjolein en de fretjes hond katten en de rest van de dierentuin

• Femke c.

Hoi Sanne,

Een anti-blafband zou ik niet doen omdat het niet het werkelijke probleem oplost, het lost alleen de gevolgen van het probleem op.

Een Westy is vrij druk toch? Zorg ervoor dat hij iets spannends te doen heeft en geef hem voor je weggaat een flinke wandeling dan is hij zowieso wat rustiger.

Raadpleeg anders eens een gedragstherapeut wellicht dat hij/zij een passende oplossing heeft.

Groetjes en succes,

Femke

• Pauline1

Een goedkopere maar iets meer bewerkelijk is het volgende:

Sluit de geluidsinstallatie dusdanig aan dat de buren er vanuit hun huis iets mee kunnen doen. Elke keer dat zij de hond horen blaffen, zetten zij de radio plotseling aan met het volume op 10. De hond schrikt hiervan en zal uiteindelijk zijn blaffen verbinden met het harde geluid uit de radio. Binnen de kortste keren zal de hond het blaffen afleren. Dit vereist wel wat overleg met de buren.

Succes.

• Sanne

Hallo

Blijkbaar heb jij geen hond of woon je op een booerderij zonder buren.

Of jij bent iemand die zijn hond ook meeneemt naar het ziekenhuis dokter winkel feestjes noem maar op.

Nee uit jou verhaal te lezen heb jij duidelijk geen hond.

Ik ben er altijd voor mijn hond alleen soms kan ie gewoon niet mee en dan blaft ie verschrikkelijk en dat is echt een probleem als je in een rijtjes woning woont.

En helemaal nu de buren over een paar weken een kleine krijgen.

En dan zeg jij wel makkelijk oppas zoeken voor de hond nou denk je dat dat zo makkelijk is iedereen ziet me aan komen als ik de hond breng.

Nee dat zijn geen oplossingen die jij noemde jij laat je hond misschien in de auto als je even de winkel in gaat dat vind ik dieren mishandeling mijn hond zit nooit in de auto alleen.

Hij gaat ook in pricipe overal mee heen zelfs overal mee heen op vakantie wij hebben voor een hond gekozen dan sta ik daar ook voor.

Alleen dit is gewoon een probleem door de hond krijgen we ruzie met de buren en dat gaat me te ver.

Het ging een hele poos goed want hij heeft het ook gehad toen ie puppy was en sinds kort is het weer mis we hebben alles al geprobeerd speciaal een bench aan geschaft. In de gang in de douche in de kamer niets helpt en het is absoluut geen angst, maar hij reageert enorm op geluiden maakt niet uit wat voor geluiden op alles.

Mijn vriend zei ook dit duurt al zo lang als we geen oplossing vinden moet ie weg naar een boerderij waar ie wel alles bij elkaar kan blaffen en dat wil ik niet ik hou van mijn hond zielsveel en heb er alles voor over, maar bepaalde dingen gaan te ver. Nee aan jou reactie heb ik helemaal niets ik stoor me er zelfs een beetje aan zeker zlef geen dieren nou zeker geen hond die blaft.

En ik ben met hem op puppy training geweest en alles dus.

En de dierenarts adviseerde mij een muilkorf die strak om de bek zit waarop staat dat een hond daar niet alleen mee mag zijn wegens stikkings gevaar. En mijn dierenarts zij och voor een uurtje hindert dat niets kan er niets gebeuren dat gaat mij te ver dat zou ik nooit doen dat vind ik echt dierenbeul. Dus heb ik aan de dierenwinkel gevraagt wat er aan te doen is het enig wat ik kon doen was een antiblaf band wat ik ook zielig vind, maar als dat de oplossing is graag.

Want wij hebben alles echt alles geprobeerd en hebben geen kenissen die regelmatig op willen passen dus wij zitten met de handen in het haar.

En dan zo'n reactie van jou sorry maar ik moest heeeeeeeeeel hard lachen.

Sanne

• Femke c.

Hoi Sanne,

Nog even een kleine aanvulling. Mijn hond weet dat als ze blaft, ze op de een of andere manier aandacht van mij krijgt, dus zowel positief als negatief…. Als ze blaft en ik wordt boos krijgt ze op die manier ook haar aandacht van mij, wanneer ik haar dus gewoon negeer is het sneller over. Het zou bv. kunnen dat de buren op de muur bonken als ze blaft en op die manier krijgt ze een reaktie.

Mijn hond heeft ooit 1x 2 uur langen zitten blaffen toen ik weg was, mijn buurvouw vond dat toen zo zielig dat ze haar heeft opgehaald en mee naar huis heeft genomen, met als gevolg dat ik 2 weken lang een hond had die begon te blaffen als ik naar bed ging…… Het was erg goed bedoeld van de buurvrouw hoor en ik neem haar ook niets kwalijk, maar Joy had toen eigenlijk een beloning gekregen voor haar blaffen. Misschien zit er bij jullie in de buurt een hond die terugblaft naar jouw hond, het blijft namelijk vrij typisch dat ze het nu ineens weer doet terwijl ze het sinds haar puppy-tijd niet mee gedaan heeft.

Nogmaals succes!

Groetjes,

Femke

• martine

Zoals jij je tekst daar neer kwakt is wel een beetje kortzichtig Mallory! Ze vertelde toch al dat ze eigenlijk altijd de hond meenam. En zijn gewoon situaties waarin het niet mogelijk is om je hond mee te nemen. En een beetje hond krijgt er niets van om zo af en toe eens alleen te zijn.

martine