Vraagje over mijn hond??????

• Mallory~!!!

He Sanne!!

Nou, ik heb wel degelijk een hond een labrador retriever.

En weet je Ik heb ook nog buren aan beide kanten zelfs.

Ik neem mijn hond bijna nergens mee naar toe, ze is wagenziek.

Maar ik heb nog nooit last van haar gehad.

Maaar ja ik fiets iedere dag een uur met haar en wandel in de bos ( niet iedere dag).

Ik moet zelf iede dag tot 4 uur werken.

Dus dn is ze alleen, maar dan komt mijn moeder of de buurvrouw haar uitlaten dus ook een soort oppas.

En weet je ik vind het gewoon te ver gaan, een halsband met stroonschokken,

laat hem of haar dan meteeen de stembanden verweideren.

Zal wel aan mij liggen maar ik vind het dierenbeulerei.

Je kunt de hond beter leren niet te blaffen alleen thuis, of neem er nog een hondje bei dan is hij niet meer alleen.

Nou iniedergeval veel succus!!

• martine

Kijk Mallory, dat is ook haar vraag in de eerste plaats, of iemand een manier weet om haar hond het blaffen als hij alleen thuis is af te leren. Over die halsbanden met stroomschokken heeft Sanne het zelf helemaal niet gehad, er zijn meer antiblafbanden die helemaal niet met stroom werken. Maar kom jij dan eens met de gouden tip over hoe zij haar hond het blaffen af kan leren in plaats van te gaan lopen emmeren over het al dan niet mishandelen van je hond met een antiblafhalsband…

martine

• ineke a

Hoi,

Ik heb de halsband met stroomstootjes genoemd, alleen om iemand op de hoogte te stellen dat er verschillende soorten zijn. Dat betekent niet dat ik of iemand anders het gebruik hiervan propageert. Ik raad je dan ook aan om eerst goed te lezen ipv gelijk je grote mond open te trekken. Groet, Ineke A

• Mallory~!!!

He ineke,

Nou, ik weet heelgoed waar ik over praat en hoe zo'n band werkt.

Mijn buren hebben zelf ook zo'n ding gehad.

De hond werd er zenuwachtig en bang van ,…dus.

IK vind het dierenmishandeling.

En martine.

Ik heb de oplossing,

Meer aandacht en een fatsoendelijke opvoeding.

Of neem er nog een huisdier bij dan is hij niet meer alleen.

En als zei niet op een fatsoende lijke manier de hond oop heeft gevoed ( ik zeg niet dat dat zo is maar dat kan ook zijn dat ij daardoor veel blaft).

moet de hond er niet de dupe van worden.

Meer aandacht en beweging kunnen ook heel goed werken!

• martine

Ik denk niet dat ik een verdere discussie met jou aanga.Ik vind uit het verhaal van Sanne heel duidelijk blijken dat ze de hond erg veel aandacht geeft. Heel veel honden blaffen als ze alleen zijn en het is knettermoeilijk om het ze af te leren als ze het eenmaal doen. Je kan niet verwachten van iemand dat hij dan maar 24 uur per dag thuiszit omdat ie een hond heeft. Een een ander dier erbij is best een leuke oplossing, maar als je pech hebt zitten er straks twee honden te blaffen. Bovendien zijn er dus blijkbaar niet alleen banden met stroom verkrijgbaar maar ook banden die een geur afscheiden of een piepje geven, dat vind ik bepaald niet onder mishandeling vallen. Hoe kan jij nou zeggen dat het aan de opvoeding ligt…..dat kan toch altijd pas blijken als je hond alleen gaat zijn. Zij is nu toch bezig met die hond dat af te leren, is dat opvoeding of vergis ik me nou? Maar blijkbaar zie jij het allemaal anders. Sanne heeft haar hond niet goed opgevoed in jouw ogen en als ze om een oplossing vraagt gaat ze volgens jou de hond nog mishandelen ook. Dat ben ik uitgepraat.

martine

• gerda

hallo Sanne wat tips om blaffen te voorkomen althans zoveel mogelijk als je hond een eigen plekje heeft leg ze daar dan af als je de deur uit gaat, voor mij part de voordeur uit en de achterdeur in en beloon ze als ze stil is geweest ze hoeft er uiteraard niet nog in te liggen als je retour komt en bouw dit langzaam op zal tijd kosten maar alla moet te doen zijn, ook zou het handig zijn dat ze zo min mogelijk geprikkeld kan worden door invloeden van buiten door b.v. de gordijnen dicht te laten aan de straatkant en de radio aan te zetten zodat de post geen blafreactie kan veroorzaken volgens mij heb je ze ook wat verwend door ze zo vaak mee te nemen ik heb zelf wel eens een blafband geprobeerd en dit was geen succes en deze hond was toen echt niet alleen dus een hondje erbij kan werken maar kan ook niet werken Geef als je weggaat iets wat je hondje erg lekker vind b.v. zo'n mergpijp uit de dierenwinkel en geef dit alleen als je weggaat meer weet ik eigenlijk niet ik wens je er in ieder geval hel veel succes mee en hoop dat iemand De gouden tip voor je heeft! succes