Rare kattenstreken

• Marielle

Mijn kitten van 10 maanden is echt een raar beest. Wel heel erg lief en gezellig, hoor. Maar zoals ik nu achter de computer zit en aan het typen ben, zit hij er met zijn snuit voor en probeert de letters tegen te houden en te pakken. Ook is het geweldig als ik met mijn muis beweeg… Ik had eerst een screensaver met allerlei tropische vissen, maar dat vond ik gewoon zielig. Mijn kat ging ervoor zitten wachten, totdat de vissen weer kwamen en zette dan zijn pootjes erop. Hij snapte er niks van! Ging ook achter het beeldscherm kijken om te zien waar die vissen toch naar toe zwommen… Ik heb die screensaver er dus maar afgehaald, want een beetje sneu vond ik het wel.

Nu zie ik weer overal natte afdrukjes op mij beeldscherm van zijn neusje. Tja, katten en computers: het kan ook eigenlijk niet samen…

• Tigger

Hahaha, zeer herkenbaar. Mijn kat wilde altijd de cursor pakken…en onze andere kat dacht de paarden te kunnen pakken die hij over hindernissen zag springen. Dat was zo'n vogelvluchtopname. Ook erg maf om te zien…zo'n kat die onder je tv gaat kijken waar die paardjes zijn gebleven…

• Bert

Grappig is dat, niet iedere kat doet dat.

Ik heb 1x een kat gezien die op haar spiegelbeeld reageerde en ook achter de spiegel keek. Lachen was dat. Maar ik had niet de indruk dat zij er aan leed. Is dat bij jou wel zo? Misschien is het alleen maar spelen; en dan, liever achter virtuele vissen aan dan achter echte, niet waar?

Groeten, Bert