herseninfarct

• van Mourik

Mijn hond wordt over enkele maanden 17 en zij is nog kerngezond(behalve ouderdomsverschijnselen zoals slechtziend en horend.)

Enkele weken geleden heeft zij (volgens de dierenarts) een herseninfarct gehad.Zij kreeg medicijnen daarvoor,en als er binnen 5 dagen geen verbetering in zou komen,zou zij ingeslapen worden.Na 2 dagen was ze weer de oude. De dierenarts stond er van te kijken. Nu mijn vraag: was het wel een herseninfarct?

• Annie

het zou kunnen, maar dan wel een hele lichte. waarschijnlijk was het iets wat op een herseninfarct lijkt, ik weet zo effe niet meer hoe ze dat noemen, maar het is dus net zoiets, alleen zijn de gevolgen niet zo ernstig. als een mens zoiets krijgt merkt hij het zelf wel een beetje, maar aan je hond zal je het zelf ook niet gauw merken. je hoeft je er ook geen zorgen over te maken, de kans dat het nog een keer gebeurt is vrij klein.

Groetjes!

• Bert

Bij een licht herseninfarct wordt er meestal gaan blijvende schade aan de hersenen aangericht, bij een zware meestal wel.

Groeten, Bert

• Christa Barto

Mijn Rottweiler heeft vorig jaar (was toen 7 jaar) ook een herseninfarct gehad. Gelukkig overdag. Ik was binnen 15 minuten bij de dierenarts. Ze is nu weer 99% hersteld. Alleen haar linkerachterpoot is niet helemaal goed, maar ze heeft geen pijn. Ik kan je zeggen: ik ben me rot geschrokken. We hadden eigenlijk al afscheid van haar genomen. Ze was er zo slecht aan toe. Maar de dierenartsen zullen wel een wondermiddel hebben. Wat bij mij wel blijft is de onzekerheid en angst. Als ze er ‘s nachts maar niet een krijgt, want dan ben ik er niet bij. En als ze even ’anders is dan normaal', krijg ik de zenuwen. Het lijkt nu namelijk of ze met haar tweede jeugd bezig is. Rennen, spelen, uitdagen enzovoort. Maar toen ze die hersenbloeding kreeg (buiten in het park), begon ze ook spontaan te rennen (van de pijn?!?!!?!). Die angst zal wel tot het einde duren. Maar voorlopig loopt ze hier nog heerlijk rond. En daar ben ik heel gelukkig mee.

Groetjes,

Christa