Ik vind van mezelf dat ik best netjes ben met mijn hond. Ik laat hem los lopen als ik zeker weet dat er geen andere honden zijn, of er moeten honden loslopen waarvan ik zeker weet dat hij er goed mee overweg kan, lijn hem aan bij fietsers, andere aangelijnde honden en in mijn eigen buurt zodat hij niet achter alle kinderen aan rent die rondfietsen. Ik laat hem niet op de stoep poepen en evenmin op een kinderspeelveld. Kortom, zo'n slechte hondenbezitter vind ik mezelf niet.
Loop ik vandaag met mijn harige beest buiten (keurig aangelijnd want er liep iemand met een aangelijnde hond pal achter mij). Kom ik mijn buurmeisjes tegen die altijd wel even willen kletsen dus ik sta stil. De oudere man achter mij loopt met zijn hond langs me heen en die twee honden beginnen vreselijk tegen elkaar te grommen en blaffen. Niks aan de hand, want ze waren allebei aan de lijn. Bovendien stond ik er nog tussenin. Die man loopt mij voorbij met een hele boze blik en mompelt iets tegen mij wat erg veel leek op het k-woord. Dus ik wacht totdat hij op zo'n afstand staat dat die honden niet meer blaffen en vraag hem: “Wat zei u nou?”
hij: “Tis altijd hetzelfde met die k.t hond” (die van mij wel te verstaan)
ik: “Ik snap niet waar u boos om bent, er is niets aan de hand, want ze zijn allebei aangelijnd”
hij: 'Tis altijd hetzelfde gezeur met die k.t hond!"
ik: “het was geen probleem, maar dat wil ik er best van maken hoor meneer, dan gooi ik mijn hond even los oke?”
Waarop hij boos wegloopt. Hij bleef terwijl hij wegliep maar boos mijn richting uit kijken en ik keek onverstoorbaar terug. Vraagt ie na een tijdje: “Wat is er nou dan?”
ik:" Ik kijk even hoe vriendelijk u mij aan staat te kijken
Schiet hij toch min of meer in de lach omdat ik zo “cool” bleef. Dus ik zeg: “Dag meneer” en zwaaide nog even vriendelijk. Zegt die man: “Dag mevrouw” en loopt zo weer door.
Is het niet om te gillen?? Ik heb me slap gelachen en de buurmeisjes ook. soms kom je van die stom komische dingen tegen als je beesten hebt…
martine