Waarschuwing gevaarlijke kattenbak korrel

• marjolein

Kent u het? De nieuwe kattenbak vulling gemaakt van pareltjes (Cat Clitter, blauwe zak met engels opschrift)? Deze zou ideaal zijn in het gebruik (1 maand de bak niet verschonen en u ruikt gegarandeerd niets).

Dit product gemaakt van silicium (u kent het wel uit de kleine zakjes die u terug vindt bij aankoop van een stel (sport)schoenen in de schoendoos met de waarschuwing erop!) mag dus absoluut niet gebruikt worden in de bak van fretten en jonge kittens! Onze dierenwinkel (Dierenland Wolft te Bennekom) wees ons hier al op en vervolgens zijn wij gaan bellen met Holland Diervoeders de importeur van dit nieuwe product. Na tig keer bellen en inspreken op het antwoord apparaat kregen wij de bevestiging dat deze bakvulling inderdaad niet gebruikt mag worden. Het hoge absorberingsvermogen is mede gevaarlijk bij spelen/graven in de bak of met de kont over de ‘vloer’ vegen. Wanneer deze korrel aan ogen, slijmvlies e.d. blijft kleven is het leed niet te overzien. Sommige vertegenwoordigers lichten de winkelier al in. Holland Diervoeders (Kees Verlaan) laat weten dat de importeur nog bezig is met een waarschuwing op papier zetten. Helaas is de verpakking van deze bakvulling alleen in het Engels en staat er weinig wetenswaardigs op vermeld en al helemaal geen waarschuwing!

bron. the ferrets friend

http://tip.nu/FerretsFriendForever

groetjes marjolein

http://go.to/Ferretworld

ps deze waarschuwing geld niet alleen voor fretten maar ook voor kittens en/of speelse katten

• Jennifer)

Hoi Marjolein,

Bedankt voor de waarschuwing! Ik heb een tijdje geleden inderdaad

staan kijken bij deze perls of zoiets, maar had al mijn bedenkingen erover.

Toch fijn om even een bevestiging te krijgen en er dus zeker bij uit de buurt te blijven. Thx! Groetjes Jennifer

• Dicky

Hallo Marjolein,

Bedankt voor de waarschuwing.

Ik vind eigenlijk dat dit product uit de handel moet.

Als een product gevaar oplevert bij gebruik moet het weg.

Je hebt best kans , omdat het engels is dat het hier niet onderzocht is.

In principe zijn toch alle katten speels, dus weg met dit spul, werk voor de wareninspectiedienst.

Dicky

• Martine D.

Ik ken fokkers die dit eens uitgeprobeerd hebben en er helemaal niet tevreden over zijn, het belooft beter dan het in werkelijkheid is! Dus weg ermee!

• Tigger

Wij (mijn man en ik), hadden er ook al naar staan te kijken, maar op de een of andere manier niet meegenomen…en dat is maar goed ook!

• Bert

Een idee om dit ook op het kattenprikbord te zetten?

Groeten, Bert