Sommige mensen (grandr) hebben kennelijk niet al te veel verstand. Teveel moeite om m'n cavia water te geven?! Waar staaaaaat dat op?! Denk je nou echt dat ik 2x naar de dierenarts ga en berichtjes plaats omdat het teveel MOEITE is?!
Alles wat ik wil is een gezonde en gelukkige cavia! Ik heb een maand geleden een drinkflesje in haar kooi gehangen, maar ze heeft er nog geen druppel uit gedronken. Elke dag heb ik het water ververst, maar alles wat m'n cavia deed was er tegenaan lopen zodat haar rug nat werd, waarna ze bibberend bij de cv ging zitten. Heb je nou je zin grandr?! Ik dacht; mischien begrijpt ze het systeem niet van dat flessie, dus zette ik een schoteltje met water voor haar kooi. Er werd aan gesnuffeld, er werd omheengelopen, en er werd doorheengelopen. Ze dronk dus niet. Bij familie heb ik toen advies gevraagd en m'n nichtje, die ook een cavia heeft, zei dat haar dierenarts had gezegd dat je de dieren OF water OF veel groenvoer moest geven. Dat laatste doe ik dus. Dat flesje heeft weinig zin in haar kooi, dus heb ik het gisteren weggehaald. En zeur niet dat cavia's diarree krijgen van sla, want dat had je dan aan de ontlasting al moeten zien!