Te veel moeite?!

• Dribbel

Sommige mensen (grandr) hebben kennelijk niet al te veel verstand. Teveel moeite om m'n cavia water te geven?! Waar staaaaaat dat op?! Denk je nou echt dat ik 2x naar de dierenarts ga en berichtjes plaats omdat het teveel MOEITE is?!

Alles wat ik wil is een gezonde en gelukkige cavia! Ik heb een maand geleden een drinkflesje in haar kooi gehangen, maar ze heeft er nog geen druppel uit gedronken. Elke dag heb ik het water ververst, maar alles wat m'n cavia deed was er tegenaan lopen zodat haar rug nat werd, waarna ze bibberend bij de cv ging zitten. Heb je nou je zin grandr?! Ik dacht; mischien begrijpt ze het systeem niet van dat flessie, dus zette ik een schoteltje met water voor haar kooi. Er werd aan gesnuffeld, er werd omheengelopen, en er werd doorheengelopen. Ze dronk dus niet. Bij familie heb ik toen advies gevraagd en m'n nichtje, die ook een cavia heeft, zei dat haar dierenarts had gezegd dat je de dieren OF water OF veel groenvoer moest geven. Dat laatste doe ik dus. Dat flesje heeft weinig zin in haar kooi, dus heb ik het gisteren weggehaald. En zeur niet dat cavia's diarree krijgen van sla, want dat had je dan aan de ontlasting al moeten zien!

• Gandr

Ja, hoor natuurlijk… Ik ga hier verder maar niet op in… Dat kost mij teveel moeite.

Gandr.

• mary-linne

Hoi Dribbel

Wat betreft jouw cavi,is het zeker belangrijk dat hij drinkt

maar je moet sla echt met mate geven

De cavia kan daardoor problemen met zijn slijmvliezen krijgen

,en kan daar ook aan dood gaan.

Weet de dierenarts ook geen andere oplossing,want onthoud wel,dat

een cavia een heel vatbaar diertje is,en dat je heel goed moet

weten wat wel en niet mag.

Ik hoop dat je een oplossing vind,zodat het drinken ook weer beter

gaat.

probeer anders eens een korstje brood te geven dat je in water

hebt gesopt

groetjes mary-linne

• Marielle

Water drinken is het beste, maar als je cavia weigert, tja.. ik zou het ook proberen met komkommer. En het is inderdaad waar dat cavia's diarree kunnen krijgen van teveel sla. Maar het ligt ook heel sterk aan wat de cavia van jongs af aan gewend is te krijgen. Ik heb zelf een paar cavia's en 1 daarvan was ook nooit gewend sla te eten, dus dat moet je dan langzaam laten wennen. En bij teveel is het bij haar al heel snel ‘mis’.

Bij het opvangen van cavia's proberen we ze altijd te laten wennen aan een drinkflesje, en proberen we ze eventueel met komkommer aan voldoende vocht te laten komen. Met sla zijn we altijd erg vorozichtig.

groetjes,

Marielle

Vrijwilligster St. Cavia

• Dribbel

Bedankt Marielle, jij begrijpt me tenminste.

• claudia

Heeft niets met begrijpen te maken, ze geeft je advies dribbel.

groetjes van claudia

• Kim

De laatste tijd volg ik de moeilijke discussies over de cavia van Dribbel. Volgens mij is dit al een oude discussie. Mijn gevoel zegt dat Dribbel de boel heeft ge(drink

)flest. Al de hele tijd wordt er gezegt dat cavia's water nodig hebben, en dat dribbel voor de zekerheid die fles moet ophangen. Volgens mij is dit onderwerpp echt uitgemolken. Klein adviesje: laat dribbel gewoon links liggen, en als dribbel alles nog een keer wil horen moet dribbel de afgelopen weken even terug lezen!