Aan Sanne(blaffen hond)

• mary-linne

hoi sanne

ik heb een maltezer leeuwtje,en sinds wij zijn verhuisd

blaft hij ook als we weg zijn.

gelukkig vinden mijn buren het niet erg.

waarschijnlijk heeft hij verlatingsangst,dit kan een fase zijn

ik ben veel thuis,en de hond is nooit langer dan 3a4 uurtjes alleen

ook aandacht krijgt hij volop,dus dat is het probleem ook niet

ik ga nu steeds even weg

ben begonnen met een kwartiertje,toen een half uurtje etc etc

nu gaat het al een stuk beter,volgens de buren blaft hij haast niet

meer.

ook is het belangrijk dat je hem beloond als je thuis komt

geef hem een snoepje of koekje of zo

probeer het eens wie weet helpt het

groetjes mary-linne

• Gandr

Ehm moet je hem natuurlijk wel alleen dan belonen als hij ook stil is als je thuiskomt he? ;-) Ik heb hetzelfde euvel gehad met mijn kruising Juno. Die heeft inderdaad verlatingsangst, wat niet vreemd is, want ze is ooit uit een auto geknikkerd.

Maar nu gaat het al een heel stuk beter met haar. Ze wordt beloond met wat lekkers als ze stil is als ik thuis kom. Nu is dat heel makkelijk te horen, daar mijn woning niet geïsoleerd is (monumentale woning) en je kan haar aan het begin van de winkelstraat waar ik woon al horen blaffen… Dat deed ze dus in het begin toen ik net hier woonde… Nu is ze vaak in slaap gevallen op de bank als ik thuis kome (ik sluip dan naar mijn raam en zie haar dan lekker slapen met de teckel en de Staff op de bank). Oké ze heeft haar terug vallen, maar ze doet wel haar uiterste best en dat gaat toch wel steeds een stukkie beter.

Nu werken mijn buren gelukkig overdag, dus die hebben niet zo veel last van haar en ik ben meestal wel rond half vijf weer thuis als ik ergens heen ga…

Hoe dan ook, het is inderdaad wel erg lastig Sanne als je buren hebt die niet goed reageren op het geblaf van je hond. Wat ik echter uit je bericht wel begrepen heb is dat ze eerst naar jou zijn gekomen met hun klachten. Dat is een voordeel, want ik heb in het verleden meegemaakt dat ze dat niet deden, krijg je daar ineens een brief van de woningbouw op je mat dat je wel je honden snel stil moet laten zijn overdag, anders mogen of zij of jij en de honden vertrekken. Dus ik weet hoe groot je probleem is.

Ik zal ook nog eens verder gaan zoeken naar mogelijke oplossingen, want misschien is er nog iets wat nog niet geprobeerd is…

Voor nu sterkte!

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Emmy

Het originele bericht heb ik niet gelezen maar ik begrijp dat je hond blaft als je weg bent, zelf hebben wij dit probleem ook gehad, en daar hadden wij twee oplossingen voor. De eerste is het schrikeffect, het kost een beetje moeite maar het werkt echt.

Je zet een radio in de ruimte waar hij/zij is en zet deze op vol volume, verlengsnoer eraan en dan zelf naar een andere ruimte gaan het liefst naar de buren (moet natuurlijk wel het snoer lang genoeg zijn) ze mogen absoluut niet in de gatten hebben dat je in de buurt bent. Zo gauw het blaffen begint steek de de stekker in een stopkontakt en de radio begint te loeien, schrik alom, dit herhaaldt zich een paar keer en ze gaan blaffen kombineren met dat vreselijke geluid en het blaffen wordt absoluut minder en gaat over.

De tweede optie is een blafbreker, dit is een apparaatje dat een hele hoge pieptoon uitzend zo gauw de hond blaft, ze zijn erg duur maar het werk ook perfect, het principe is vergelijkbaar met de radio, blaffen/lawaai/schrikken/stil zijn.

Veel succes,

Emmy.