Het verhaal over kooien was bijna niet meer terug te vinden, dus begin ik maar even opnieuw.
Ik zoek (nog even met dichte portomonaie, aangezien mijn beestjes zolang ik nog thuis mijn studie afmaak de hele dag een hele kamer hebben) een geschikte cavia/konijnen kooi voor binnen. Veel vloer, deurtje voor de cavia's en liefst tralies (kan 's zomers anders de warm worden). Ook wil ik wegens hygiene geen houten bodem. Helaas kom ik dat type alleen als buitenren zonder bodem tegen :-<
In merken ben ik niet helemaal thuis. Die terzani kooien, zijn dat die donkere, goed verkrijgbare kooien met bloktralies, een lichte onderbak en een of 2 witte tralieverdiepingen? Zo ja, dan kan je frettenliefhebbers met zo'n kooi misschien de volgende tip geven. Bevestig met stevige knijpers op alle verdiepingen oude handdoeken. Zolang die niet worden losgetrokken, doen de tralies de pootjes geen pijn. De onderbak wordt bij mijn moeder beschermd met een laagje Corbo korrels. Isis en Kala zijn niet zindelijk, dus moest de bodem (traliebodem was daar week een al gelijk uit gehaald) beschermd worden. De handdoeken zijn daar niet goed aan vast te zetten, dus moest er iets anders komen (en niet de grijze papierkorrels voor fretten die ze als bak herkennen). Uiteraard zijn er ook 2 bakken, een slaaphangmat en een hangend holletje aanwezig ;->
Groetjes,
Lara
PS. Als er nieuwe, goede hulpmiddelen voor het houden van kleine huisdieren op de markt komen hou je ons op de hoogte he Marjolein?