Yep, maandag aanstaande gaat het gebeuren. Shaardul, Shakeela en Shalika gaan dan “onder het mes”… Aanvankellijk wilden Saskia en ik eigenlijk ook haar katten meteen laten helpen, maar helaas kunnen de dierenartsen hier maar twee sterilisaties op een dag aan. Dus heb ik maar besloten om de drie ukkies van mij als eerste te doen. Jammer vind ik het wel. Vond Shaardul wel leuk met die kleine pingpong balletjes. Helaas zijn ze hier bij de dierenarts radicaal (LOL) en gaat alles eraf.
Het zal voor mij weer voor het eerst sinds een lange tijd zijn dat er diertjes gesteriliseerd en gecastreerd gaan worden. Beetje zenuwachtig ben ik wel ja. Maar goed, ik vertrouw erop dat alles goed gaat.
Oh ja, nog even wat anders, ik heb gebeld voor cavia's, de selectie inbeslagname van Heiloo… Welnu, hier in de omgeving hebben ze geen cavia's gekregen. Uiteindelijk heb ik knaagdierenopvang 't Knagertje maar gebeld (in Den Haag). Ook die hadden niet gekregen wat ik zocht. Muizen, Gerbils en hamsters waren wel gekomen. Ze vertelde me ook dat men van de dierenbescherming had gezegd dat alle dieren al onderdak gevonden hadden. :-(. En ik had al een kooi aangeschaft… Nou ja, nu heb ik maar besloten om een paar caafjes van deze knaagdierenopvang mee te nemen. Ik ga er zaterdag heen om er een aantal uit te zoeken. De reden dat ik voornamelijk uit was op de knagers van Heiloo, was omdat deze hoogstwaarschijnlijk met meer in 1 kooi gezeten hadden en dus misschien wel bij elkaar konden. Nu is het nog maar de vraag of ik er een aantal vind die bij elkaar geplaatst kunnen worden. Nu denk ik dat wel hoor, maar ja, het is wel even koud op je dak zo. Meld je je aan voor vier cavia beesten, krijg je bericht en zijn ze er of nooit afgegeven of ze zijn allemaal al geplaatst. (Dat laatste vind ik ergens ook alleen maar fijn hoor, maar toch…)
Hoe dan ook, organisatie is ook niet alles blijkt maar weer. Zucht, nou ja, kijken wat ik in Den Haag vind. En op die manier ga ik dan toch wel denken hoor, zou hier toch wel een plekje nodig zijn voor knaagdieren opvang, die is hier dus echt niet in de buurt…
Misschien… Nou ja, ik moet maar even kijken…
Jamahl heeft verhoging gehad van de medicijnen… Hij had donderdag op vrijdag nacht drie keer een aanval. Mijn moeder, die hier op bezoek was, heeft een bruin vermoeden dat Jamahl niet lang meer mee zal draaien. Ik ben er ook wel een beetje bang voor. Maar affijn, binnenkort gaan we weer naar de dierenarts, gehele check up uitvoeren en meteen even de verdere vooruitzichten grondig doorspreken. Het is even kijken wat de dierenarts zegt. Gelukkig heb ik twee weken geleden foto's laten maken van de jongen en mag ik die woensdag gaan halen. Ze zijn heel leuk geworden.
Gijs loopt ook lekker mee, die is vrijdag uit de bench losgelaten. Hij gromt al een stuk minder, komt veel beneden en vind het zelfs lekker om even gekroeld te worden op het koppie. Nou dat is al heel wat. Saskia viel zowat van haar stoel toen ze ervan hoorde. Ik heb ook foto's van hem gemaakt, hopen dat die gelukt zijn, want een zwarte kat op de foto zetten als het al donker is buiten, dat is nog niet makkelijk LOL.
Gijs heeft ook een nieuwe naam: Shomari, wat Krachtig betekend in het Afrikaans.
Het is Swahili en ik vond het mooi tussen de anderen passen. Gijs, Shomari dus, blijft hier. Saskia vond het zo overduidelijk dat hij het hier meer naar zijn zin had… Nou ja, ik moet zeggen dat hij het misschien bij haar ook wel goed was gaan doen, als hij in een kalmere periode gekomen was.
Hoe dan ook, die naam moest veranderd worden. Saskia vond Gijs niet bij hem passen, en ik al evenmin. Shomari staat hem wel. Het is een hele grote jongen. Maar ook heel lief, hoewel hij erg snel angstig reageert.
Nou en dat waren de updates weer even… Ik hou mijn vingers gekruist voor maandag. Ik mag ze zondag vanaf 17:00 niet meer laten eten… Wat zullen ze balen! Het is niet anders helaas, anders zijn ze straks heel erg misselijk en dat geeft alleen maar problemen.
Shaardul weet nog van niets… Trots stapt hij nog rond met zijn pingpong balletjes… LOL Nou ja, ik zal in ieder geval wel blij zijn als het achter de rug is. Want ik moet toch wel bekennen, leuk vinden is anders, maar ik heb ook geen trek in nog meer ongewenste of inteelt kittens… Toch… He, wat zit ik weer moeilijk te doen, ze gaan gewoon en daarna lekker op een rustig plekje bijkomen, ze gaan samen dus dat scheeld al een hoop.
Nou jongens, ik ga naar bed, zou het niet te laat maken en kijk nou eens… Foei. Nou ja, tot de volgende keer maar weer! Bye bye!
Groetjes,
Gandr & beestjes