Hallo allemaal
Ik heb een probleem, hoop dat iemand tips en raad heeft of ervaring.
Wij hebben een golden retriever, van 2 jaar, lief beest, maar ik kan hem niet uitlaten. Hij is zo sterk en trekt mij omver. mijn vriend liet hem altijd uit ook tussen de middag, maar nu hij een nieuwe baan heeft kan dat niet meer.
Hij is al op cursus geweest enz. niets helpt, slip ketting, geen slipketting, op de donder geven, niet op de donder geven, belonen enz. niets helpt. Het liefst doe ik hem weg, naar bv een boerderij ofzo.
Om eerlijk te zijn, erger ik me elke keer dood, hij trekt me omver enz. Elke dag loop ik 's morgens al met lood in de schoenen, omdat ik hem later uit moet laten.
Hoe moet ik dit aanpakken, ik heb al schouder blessures erdoor gekregen en kan wel janken vd pijn.
Hoe pak ik het aan als ik hem weg wil doen? Mijn vriend wil hem liever niet kwijt, hij is er erg gek mee, je neemt ook geen hond om hem vervolgens weer weg te doen, maar ik zie geen oplossing. Wij hebben hem gekregen toen hij 9 maand was, van vrienden, omdat hun zoontje allergisch is, zij heeft hem nooit aandacht gegeven en hij moest van haar op het balkon plassen enz. ook geen goed begin he?
alvast bedankt
groetjes Mirella