golden retriever

• Mirella van Demi

Hallo allemaal

Ik heb een probleem, hoop dat iemand tips en raad heeft of ervaring.

Wij hebben een golden retriever, van 2 jaar, lief beest, maar ik kan hem niet uitlaten. Hij is zo sterk en trekt mij omver. mijn vriend liet hem altijd uit ook tussen de middag, maar nu hij een nieuwe baan heeft kan dat niet meer.

Hij is al op cursus geweest enz. niets helpt, slip ketting, geen slipketting, op de donder geven, niet op de donder geven, belonen enz. niets helpt. Het liefst doe ik hem weg, naar bv een boerderij ofzo.

Om eerlijk te zijn, erger ik me elke keer dood, hij trekt me omver enz. Elke dag loop ik 's morgens al met lood in de schoenen, omdat ik hem later uit moet laten.

Hoe moet ik dit aanpakken, ik heb al schouder blessures erdoor gekregen en kan wel janken vd pijn.

Hoe pak ik het aan als ik hem weg wil doen? Mijn vriend wil hem liever niet kwijt, hij is er erg gek mee, je neemt ook geen hond om hem vervolgens weer weg te doen, maar ik zie geen oplossing. Wij hebben hem gekregen toen hij 9 maand was, van vrienden, omdat hun zoontje allergisch is, zij heeft hem nooit aandacht gegeven en hij moest van haar op het balkon plassen enz. ook geen goed begin he?

alvast bedankt

groetjes Mirella

• Dicky

Hallo Mirella,

Je zegt het al zelf, geen goed begin.

De hond wederom wegdoen?? Krijgt de hond dan nooit een goede kans om opgevoed te worden.

Alle dingen die je opgenoemt hebt, helpen niet. Natuurlijk niet!

Je moet met die hond op cursus.

Had al lang gemoeten. Probeer zolang iemand te vinden, desnoods via een uitlaatservice, die hem uitlaat.

Waarom besluiten mensen toch altijd om een dier weg te doen als hij niet voldoet.

Probeer te vechten voor deze hond en zorg dat hij echt opgevoed wordt.

Golden Retriever zijn best hele sociale honden, maar hij moet het wel leren en dat doe je niet met een slipketting of straffen en belonen alleen.

Doe je best en gubn deze hond een vaste baas.

Groetjes, Dicky

• Carmen

Je kunt als hulpmiddel zolang een gentle leader of een follow me aanschaffen en gebruiken. Het is een hulpmiddel. Hij kan dan niet trekken maar hij leert er niet van niet trekken als je begrijpt wat ik bedoel.

Dus door de werking van de gentle leader kan hij geen kracht zetten en jouw niet omtrekken, zo krijg je ook weer lol aan het wandelen, maar als hij het niet omheeft dan trekt hij wel weer. En daar zou je voor naar de cursus kunnen gaan. En bij voorkeur bij een gedragstherapeut, want vaak zit er achter zulk gedrag veel meer, b.v. dominantie problemen. En zo''n therapeut kan dat herkennen en jouw een goede manier van trainen leren. B.v. d.m.v. clickertraining.

Succes!!

Carmen

• Mirella van Demi

Hoi

Bedankt voor het advies, maar…….hij is al vaker op cursus geweest, allerlei soorten. Het helpt niet, zelfs de beste trainers lukt het niet……en dan?

groetjes Mirella

• Dicky

Hallo Mirella,

Ik had het inderdaad gelezen dat je al op cursus was geweest, maar met dit soort gedrag moet je niet stppen met cursus.

Ik denk ook niet dat je naar een gewone cursus moet.

Heb je Martin Gaus school al geprobeerd. Die zitten door het hele land.

Ik heb wel vaker mensen gehoord over dit probleem. Slechte opvoeding als ze pup zijn is er inderdaad heel moeilijk uit te krijgen.

Maar echt met een goede hondentraining van gediplomeerde trainers bereik je heel erg veel.

Sommige mensen met dit soort honden zitten het hele jaar een aantal weken op cursus om het bij te houden.

Ik begrijp best dat het een probleem is, maar ik denk dat hij het waard is om er alles aan te doen.

Sterkte en een aai aan de hond. Dicky

• Carmen

Ik bedoel ook geen gewone cursus, maar een gedragstherapeut. Als je interesse hebt kan ik je een telefoonnummer geven van een goede, gediplomeerde gedragstherapeute, waar ik met twee honden succesvol geweest ben. En eentje was echt een probleemhond. Mail me maar als je interesse hebt.

Carmen

• gerda

probeer eens een easy walker, een soort van tuigje waarmee je corrigeert op de borst en niet op de kop of nek die zeer w.s.imuun is geworden door de (te)vele correcties deze is te koop bij vrijwel iedere dierenwinkel, geef de moed niet op en zet nog even door zal je zien dat het ook leuk kan zijn, succes!

• Linda

Hoi probeer eens een halti die draagt hij over zijn kop en snuit en met een halti kan hij zeker niet trekken want dan trekt hij zijn kop scheef.

Ik heb er al verschillende honden mee gezien waar het echt bij hielp.

Zeker het proberen waard, een hond is voor je leven lang en niet als het even niet gaatg zo als het moet gaan hem dan maar weg doen.

Als dit probleem niet aangepakt wordt dan gaat de hond van baas naar baas en dat verdient hij niet.

Groetjes Linda

• Mirella van Demi

hallo allemaal

nee, inderdaad verdiend hij dit niet, het is verder ook een schat van een hond, anders nemen we ook geen honden, als je er niet van houd. Inderdaad is een gedragstherapeut wat voor Bowie, mischien martin gaus? Weet iemand adressen van die scholen? En verdere informatie erover?

Zo'n riem voor over zijn borst helpt ook niet, we hebben deze gelijk geprobeerd toen we hem kregen, maar nog trekt hij, vooral als er honden aan komen.

Zo'n halti ken ik niet, is dit een soort mailkorf zeg maar? En kan je die overal kopen?

bedankt voor de reacties.

groetjes Mirella

• Gandr

Een Halti is een op muilkorf gelijkende geleide middel die de hond de mogelijkheid ontneemt om te trekken. Zou de hond dit toch nog doen zal hij zichzelf op zijn znuit trekken, onderuit halen dus.

Het vereist wel enige training om met een halti te werken, want het is heel goed mogelijk om een hond een blijvend nekletsel te geven als men onkundig te werk gaat. Dus als je aan een halti denkt zou ik eerst trainingen volgen.

Verder, een cursus bij Martin Gaus??? Dát zou ik niet doen. Ik zou eens infromatie opvragen bij de Alpha hondentrainers vereniging. Deze vereniging zit door het hele land en heeft opgeleide gedragstherapeuten in dienst. Hun adressen om contac op te nemen kan je vinden op hun webpagina:

http://www.honden-gedragstherapie.nl

Veel succes!

Groetjes,

Gandr & beestjes