Hoi hoi, ik lees nu pas dat jullie naar aanleiding van “Update Logees Saskia” een paar vragen gesteld hadden. Emmy, jij wilde weten hoeveel katten er hier rondliepen nu… Wel er zijn er officieel vier van Saskia, die heeft er naast deze nog twee bij haar gehouden, als alles straks weer op pootjes is gaan er in ieder geval drie terug. Gijs, die inmiddels Shomari heet blijft. Hij is hier nu aardig ingeburgerd dus hebben Saskia en ik besloten dat hij bij mij blijft. Zij is in verwachting en Shomari is niet een echt “vriendelijk” type en er kunnen problemen van komen als we hem dat ook nog eens aandoen.
Ik heb vanmijzelf ook vier katten. Als Shomari blijft zijn het er dan vijf.
Saskia heeft drie honden en ik heb drie honden. Dus zo erg als 11 katten is het gelukkig nog niet ;-). Daar is mijn hokkie dan echt veel te klein voor. En zou het voer ook niet voor aan te slepen zijn overigens, want deze eten al als dokwerkers.
Sandra21 jij vond het zielig voor Gijs, alle zaken die hij meegemaakt heeft. Nou hij gaat nu goed, ik dacht dat het misschien wel even fijn was om te weten dat hij nu alweer een vier dagen uit de bench is en zich goed houd tussen de rest. Oké hij blaast was en gromt wat, maar echte gevechten zijn er niet geweest en die verwacht ik ook niet meer. Hij heeft nu al een paar dagen ook al hele tijden lekker beneden gezeten, voor het raam, op tafel, eronder, in de kattenkamer lekker gekeken naar de vogeltjes… Dus hij vermaakt zich wel. Af en toe heeft hij het wel een beetje moeilijk als een van de anderen te nieuwsgierig naar hem wordt, maar dat wordt even met blazen opgelost. Vandaag heeft hij zelfs nog een flinke tijd naast Shanti in de vensterbank gezeten! Ik durfde er geen foto van te maken uit angst dat hij dan weer weg zou gaan… Maar het toestel staat nu binnen handbereik en als het nog eens gebeurd, dan maak ik er zeker een foto van. Hij eet geen Tom Poes blik, dus daar moet even uitgevogeld worden wat hij dan wel lekker vind. Hij eet wel brokjes en daar heeft hij ook de hele dag beschikking over dus eten doet hij wel. Hij begint ook al weer wat spek te kweken op die botjes van hem dus het gaat nu goed.
Terwijl ik dit schrijf zit hij wederom in de vensterbank waarvan ik al wel gemerkt dat hij daar toch het liefste zit. En hoewel hij in het begin steeds wegliep als mensen interesse in hem stelden voor het raam blijft hij nu zitten. Dus maak je geen zorgen hoor, hij heeft al aardig zijn status hier gemaakt. En hij blijft hier. Ik ga een poging wagen, als ik eraan toe kom, om van de zomer een kattenren te maken aan het huis, zodat ze allemaal lekker ook buiten in de zon kunnen zitten zonder de tuin van de buren overhoop te halen of zich onder een auto te werpen.
Zolang dat er nog niet staat, zullen ze het wel even met een hor in het raam moeten doen voor de frisse lucht. Hoe dan ook, er wordt hard aan gewerkt om nog meer leuke zaken voor de katten te maken.
En de andere logees? Nou die doen het ook lekker hoor. Shaardul en Lyla zijn goede vriendjes geworden. Spelen regelmatig hier even voetje van de vloer, daarbij vaak mijn planten omver trekkend, cd speler belagend en computer bespringend. Maar wel een leuk gezicht om te zien. Shanti en Lilly hebben het meest met elkaar op. Liggen vaak tegen elkaar op de stoel te slapen en worden eigenlijk alleen gestoord door Jamahl die dan weer met zijn toch ietwat lompe manier van doen erbij komt liggen… Waarna beiden felle blikken op Jamahl werpend het veld ruimen.
's Nachts liggen ze op mijn bed, aan alle kanten ben ik dan ingebouwd met katten. Nu passen ze er niet alle 8 op maar ze wisselen mekaar vaak zat af. Shanti ligt wel elke nacht bij me, vaak ligt Lilly er dan niet ver vandaan. Chiel heeft er een hekel aan als ik zijn bakje even weghaal om er eten in te doen. Die is van hem en als ik er eten in wil doen moet ik dat maar doen op de plek waar het bakkie staat, vind hij. Maar hij kan nog zoveel willen, dat doe ik dus net even niet. Chiel ligt vaak in de “linnenkast” naar buiten te kijken. En als het even kroeltijd is, die hij dus bepaald he, laten we wel wezen, dan gaat hij op het aanrecht zitten en kijkt me heel lang aan. Of ik hem dan even wil komen aaien. Natuurlijk wel. En dan geeft hij harde kopjes! Die hoektanden van hem zijn nogal wat aan de lange kant en die voel ik dan langs mijn wang gaan… Best wel hard hoor…
Nou ja en de speelgoed muizen, die verdwijnen met regelmaat onder de bank of kast. Ik ben opgehouden om ze er steeds onder vandaan te halen hoor, ze proberen het nu maar zelf, wat ze ook nog lukt ook! Maar hun grootste favouriet is wel de muis aan de “springveer”. Die hangt aan zo'n touwtje dat terug springt. De muis, eens gehuld in een vachtje, is inmiddels geheel naakt en behoorlijk afgekloven.
Maar het meest verbaas ik me nog over de krabpaal! Ik wist niet dat daar nog drie katten inpasten! Blijkbaar wel, want ik betrap ze er regelmatig op dat ze met zijn drieën in dat kleine blok onderin liggen… Lekker te slapen.
Hoe dan ook, het gaat allemaal lekker zijn gangetje hier. Maandag is even een baaldag voor die drie van mij, maar dat zal met de hulp van de logees hopenlijk wel weer snel vergeten zijn.
Ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes,
Gandr & beestjes