varkentje { mini varkentje}

• tamara

hoi ik ben tamara en ben 15 jaar. Ik heb een vriend en de moeder daarvan is hellemaal gek op varkens. Nou wou ik proberen te regelen met haar verjaardig een dag een varkentje daar in de tuin te laten. Nou is mijn vraag bent u iemand die een varkentje een dag wil uitlenen zeg maar mail me dan want het is best moeilijk iemand te vinden die dat doet.het liefst in zuid-holland want degene waar het om gaat woont in wassenaar. Alvast bedankt.

Vriendelijke groet tamara bakker

• Channah

Hallo Tamara,

Ik vind het heel lief van je, dat je je “schoonmoeder” wilt verrrassen, maar ik denke, dat het niet zo leuk is voor een varken(tje) om zomaar ergens voor een dagje gedropt te worden. Ik ga er maar even van uit, dat je een varkentje bedoelt, dat uit liefhebberij gehouden wordt (en niet uit die verschrikkelijke bio-industrie afkomstig is). Maar dan nog: zo'n dier moet vervoerd worden, en het eerste dier, die dit prettig indt moet ik nog tegenkomen.

Ik denk dat je de moeder van je vriend hier geen plezier mee doet. Als ze tenminste écht van varkens houdt.

Groeten van Channah

• Marjorie

Ik ben het helemaal met Channah eens!

Het is vast lief bedoeld, maar een varken(tje) is erg stressgevoelig en zo'n diertje kun je niet uitleggen dat het voor een dag is.

Absoluut niet doen.

Groeten van Marjorie

• herman

je mag me broers anders wel een dagje lenen hoor.

• Jennifer)

Hoi Tamara,

Het is inderdaad erg lief van je om je schoonmoeder zo te willen verrassen, maar ik ben het met de anderen eens. Voor het varkentje zal het alles behalve een feestelijke dag worden..ik denk dat als je schoonmoeder echt van varkens houdt, zij dit ook niet zo leuk voor het varkentje zal vinden. Groetjes Jennifer

• Gandr

Om maar niet te spreken over wat een varkentje allemaal met een mooie tuin kan doen….

Groetjes,

Gandr & beestjes

P.S.: Verder ben ik het ook helemaal met voorgaande personen eens.

• Christa Barto

Varkens mogen op dit moment op veel plaatsen niet vervoerd worden!

Doe je dat wel, dan worden ze afgemaakt.

Ook schapen niet. In Rhoon (bij Rotterdam) heeft een boer het vervoersverbod genegeerd. Hij had 7 schapen en een ram bij zich. Ze zijn allemaal afgemaakt.

Daar krijg ik koude rillingen van. Jullie niet?

Christa

• Channah

Hallo Christa,

Ik ben het helemaal met je eens. En wat ik zo erg vind is, dat die boeren hun dieren (levende wezens dus!) alleen maar zien als eindproducten voor de verkoop!

Ik vind het hartstikke goed van je, dat je dit op het prikbord zet, alleen: dit onderwerp is al weer genadeloos van de eerste pagina verwijderd. Misschien een idee om het als “nieuw onderwerp” op te voeren?

Groeten van Channah