Hoi allemaal,
Ik houd me de laatste tijd en beetje afzijdig, ik lee wel alles hoor, maar heb weinig tijd vandaar.
Nu wil ik dit toch ff kwijt.
Een aantal vaste bezoekers hier weten dat ik een Golden retriever pup heb. Daisy… Ze is nu 5 maanden, en een schat van een hond.
(Gandr ik heb 3 kiezen en een hoektand gevonden gaaf man)
Gisteren gingen mijn vriend en ik lekker wandelen met daisy in de Drunese duinen.
je hebt daar een gewone wandelroute, een ruiterpad, een mountainbikeroute en jawel een honden losloop route.
Daisy is nog jong, en als ze super enthiousiast is, willen de oortjes nog wel eens dicht zitten. Dit is met name als ze andere mensen en vooral kinderen ziet.
Nu is dit op het hondenpad geen probleem, want dit zijn allemaal hondenfreaks, en hebben geen probleem met een opspringende pup. Lopen er mensen met hun hond aan de lijn, dan lijn ik uit fatsoen Daisy ook even aan.
Nu liepen er gisteren twee van de kakmutsen (sorry) in hun sjieke zondagse pak, compleet met sjaaltjes en nette schoenen (niks mis mee hoor maar niet op een honden losloop route)over de hondenroute (zonder hond).
Daisy ziet hen eerer als ik, dus is al als en razende onderweg om de dames op haar vrolijke uitbundige Daisy manier te begroeten. op dat moment kan ik op mijn kop gaan staan, ze luisterd dan niet (ze wil aandacht van die mensen).
Ik zie haar met haar zand/modder poten tegen de dames opspringen. Deze beginnen te gillen, en roepen of ik die vieze vuile stinkende rothond niet aan de lijn kan doen. Pfff zeggen ze al die loslopende honden hier belachelijk.
Ik kook, wordt pissig, wordt nijdig, en zeg: dan moet je maar niet in je zondagse pak op de hondenlosloop route gaan lopen,( met de nadruk op losloop) maar gewoon op de gewone route, waar de honden aangelijnd moeten (als ik daar loop doe ik dat ook)
vervolgens kwamen we ze een stuk verder weer tegen. Mijn vriend zei: Doe daisy maar even vast, want daar heb je ze weer.
Ik heb dit niet gedaan. expres niet. Kom op zeg, mag een pup niet even lekker haar beentje strekken, zonder lastig gevallen te worden door zeikers. Of denken jullie er anders over???
Lang verhaal, maar dit moest ik ff kwijt, ik ben gewoon pissig.
groetjes pascale en en pootje van Daisy