Zo pissig

• Pascale

Hoi allemaal,

Ik houd me de laatste tijd en beetje afzijdig, ik lee wel alles hoor, maar heb weinig tijd vandaar.

Nu wil ik dit toch ff kwijt.

Een aantal vaste bezoekers hier weten dat ik een Golden retriever pup heb. Daisy… Ze is nu 5 maanden, en een schat van een hond.

(Gandr ik heb 3 kiezen en een hoektand gevonden gaaf man)

Gisteren gingen mijn vriend en ik lekker wandelen met daisy in de Drunese duinen.

je hebt daar een gewone wandelroute, een ruiterpad, een mountainbikeroute en jawel een honden losloop route.

Daisy is nog jong, en als ze super enthiousiast is, willen de oortjes nog wel eens dicht zitten. Dit is met name als ze andere mensen en vooral kinderen ziet.

Nu is dit op het hondenpad geen probleem, want dit zijn allemaal hondenfreaks, en hebben geen probleem met een opspringende pup. Lopen er mensen met hun hond aan de lijn, dan lijn ik uit fatsoen Daisy ook even aan.

Nu liepen er gisteren twee van de kakmutsen (sorry) in hun sjieke zondagse pak, compleet met sjaaltjes en nette schoenen (niks mis mee hoor maar niet op een honden losloop route)over de hondenroute (zonder hond).

Daisy ziet hen eerer als ik, dus is al als en razende onderweg om de dames op haar vrolijke uitbundige Daisy manier te begroeten. op dat moment kan ik op mijn kop gaan staan, ze luisterd dan niet (ze wil aandacht van die mensen).

Ik zie haar met haar zand/modder poten tegen de dames opspringen. Deze beginnen te gillen, en roepen of ik die vieze vuile stinkende rothond niet aan de lijn kan doen. Pfff zeggen ze al die loslopende honden hier belachelijk.

Ik kook, wordt pissig, wordt nijdig, en zeg: dan moet je maar niet in je zondagse pak op de hondenlosloop route gaan lopen,( met de nadruk op losloop) maar gewoon op de gewone route, waar de honden aangelijnd moeten (als ik daar loop doe ik dat ook)

vervolgens kwamen we ze een stuk verder weer tegen. Mijn vriend zei: Doe daisy maar even vast, want daar heb je ze weer.

Ik heb dit niet gedaan. expres niet. Kom op zeg, mag een pup niet even lekker haar beentje strekken, zonder lastig gevallen te worden door zeikers. Of denken jullie er anders over???

Lang verhaal, maar dit moest ik ff kwijt, ik ben gewoon pissig.

groetjes pascale en en pootje van Daisy

• ineke a

Hoi,

Ik was keihard gaan lachen vogens mij. Effe een tip, ik heb van een hoektand van Festa een hangertje laten maken. Erg leuk. Groet, Ineke A

• martine

Ik vind dat jij gelijk hebt. Als dat speciaal een plek is om je hond los te laten lopen moeten die k.twijven niet zeiken! Zo, dat is even lekker grof, maar het lucht wel op hahaha. Je hebt er gewoon altijd van die drammers tussen zitten. Ik kom ze ook zo ellendig vaak tegen. Vroeger reed ik heel fanatiek paard, ging op zondag vaak uren het bos in. Daar kwam je ook altijd van die lui tegen, met hun hakschoentjes en mantelpakjes, make-up in 3 lagen dik op het gezicht. Die gaan dan even gezellig een rondje door het bos lopen. Die lui dachten er niet over na dat je daar misschien weleens een spetje van op je kleren kon krijgen. Dan zijn paarden niet gewenst in het bos, want daar word je vies van. De paarden mochten ook niet op het bospad lopen, want dan werd het pad te rul, daar kunnen die hakschoenen natuurlijk niet zo goed tegen. Ik heb weleens van een boswachter op mijn kop gehad over het rul maken van de paden. Ik heb die man toen geadviseerd om de paden in het bos te laten asfalteren en er misschien iedere week een bezem overheen te halen, zo houden we de natuur nog een beetje in stand niet? Ik vind als je gaat wandelen moet je niet bang zijn voor een stel vlekken. En zeker niet zeuren over loslopende honden op een route waar dat mag. Ik blijf tegen dat soort mensen altijd ijselijk vriendelijk. Zeg dan de meest vreselijke dingen met zo'n grijns en op elkaar geklemde tanden. Of ik ga praten op volume 10, het liefst als er wat meer mensen zijn, dat werkt ook altijd perfect! Gek hoor, ik kan me er vreselijk aan ergeren, maar soms kan ik er ook zo van genieten om met zulk soort lui eens flink ruzie te maken hihihi. Dan is soms mijn hele dag weer goed, ben ik de agressie weer kwijt. Zijn ze toch nog ergens goed voor hahahahha.

groetjes, martine

• M

Hoi

ja als het een losloop route is, mogen honden daar los, dat is hier ook zo, maar……… ik vind het ondanks dat wij zelf dire honden hebben geen pretje als andere honden tegen mij opspringen, ook al heb ik geen zondagspak aan en kak sjaaltjes.

Maar een pup, ja die kunnen er ook niet veel aan doen, zijn net als kinderen, lekker speels.

Maar ik ben zelf niet groot en weeg maar 53 kilo, en als dan zo'n lekkere grote hond van 50/60 kilo tegen mij opspringt, wat hier dus weleens gebeurd, baal ik flink, helemaal als ik dan omval.

Groetjes M

• Danni

Ik ben gek op honden, hoor, dat ff terzijde. Maar ik vind die loslopende honden soms wel vervelend. Niet als ik gewoon op straat loop en ze snuffelen aan me, niet erg. Maar als ze tegen je op springen kan ik dat wel heel vervelend vinden. Logisch toch? Als mijn kat tegen je aan gaat sproeien of in je fietstas gaat plassen vind je dat ook niet leuk. En bovendien, als ik hardloop op straat (trimmen dus) en daar komt een hond achter me aan of hij rent voor mijn voeten langs vind ik dit heel vervelend. En dan hoor je de mensen wel “hij bijt niet, hoor”. Nee, dat moet er nog bijkomen! Me nek breken vind ik al erg genoeg! Ik kom heus wel op zo'n losloopplaats met een hond van een vriend en dan weet je dat ze op je af komen rennen, maar dan nog vind ik het niet prettig als ze tegen je op springen. Ik vind dat een stukje opvoeding!

• Ans

Lekker hoor, van mij mag het.geef de pup van mij een extra knuffel.Poezengroetjes van Ans.

• Jennifer)

Tuurlijk heb jij gelijk! Daisy heeft het recht daar los te lopen en als die mutsen niet van honden houden, ga dan ergens anders lopen…En jonge honden blijven jonge honden, lekker enthousiast! En bovendien kunnen die huppel…utten wel op een normale iets zeggen of vragen…hopelijk zijn ze verderop nog omver gelopen door een grote herder…Gniffel, Gniffel….

• Marleen

Die kakmadammekes moeten met hun sjaaltjes en sjieke schoentjes niet op een hondenuitlaatroute gaan lopen paraderen. Dat doen ze maar op de boulevard van Scheveningen.

• Gandr

Honden zijn honden en blijven honden. En er zijn er tussen die springen en er zijn er tussen die doen dat niet. Persoonlijk heb ik liever een enthousiaste springert op me af dan een zeer gereserveerde met kop laag hangende jongen… Nee Daisy, lekker blijven crossen hoor, daar ben je een hond voor!

En wat die tuthola's betreft, ik zou de volgende keer zelf ook tegen ze aangesprongen zijn… Nadat ik eerst mijzelf even lekker door de modder en drap gerold had uiteraard! LOL

Ik vind het al erg genoeg dat mensen andere mensen constand wijzen op wat die eventueel nog zouden moeten “aanpassen” “wijzigen” of “veranderen” om inde huidige maatschappij “in te passen” moeten we nou ook al met honden gaan lopen katten omdat die niet aan ónze norm voldoen! Hoe een andere zijn hond het liefst heeft, dat zou een ander geen bal uit moeten maken… Het gaat erom dat de baas maar plezier van zijn/haar hond heeft!

Mijn Juno duikt ook wel eens vol enthousiasme op andere mensen af, denkende dat ze dan een bekende ziet… Kan je nagaan hoe ze toch best wel schrikt als dit niet het geval blijkt te zijn… LOL Maar het is voor mij een teken dat Juuntje zich lekker in haar velletje voelt. Ik zou me ernstige zorgen gaan maken als ze niet meer vrolijk andere mensen ging begroeten… Ook al denkt ze daarbij een bekende voor zich te hebben of niet…

Kijk Jamahl, die komt met een brede kwispel op je af, maar opspringen? Nou ik denk dat hij het persoonlijk wel redden zou, maar hij heeft er gewoon het karakter niet naar. Maar dat wil niet zeggen dat hij zijn tong binnenhoud… LOL

Nee hoor, Daisy is een vrolijke enthousiasteling en dat zou ik lekker laten hoor, ze was daar op haar plek, die trutjes dus niet… Dus lekker laten doorzaniken joh, dat soort mensen heeft gewoon niets beters te doen dan alleen maar te denken aan de onzekerheid die ze steeds weer bij zichzelf oproepen over hoe de omgeving over hun denkt en hoe deze op hun reageert… Ze willen er te graag bij horen maar hebben niet door dat ze dat op deze manier absoluut fout doen! Kan je toch alleen maar zielig vinden dat soort types…. Ik tenminste wel.

Groetjes enne knuf aan Daisy.

Gandr & beestjes

• Lara

Een jonge pup die opspringt op een loslooproute moet kunnen, maar van volwassen honden verwacht ik toch een beter gedrag. Het goed opvoeden kost tijd, maar ik kan me indenken dat iemand boos wordt als de baas er alleen maar om lacht als de hond opspringt en het dier niet bestraffend terugroept! Ik kom er zelden aan toe om in het bos te wandelen, maar zou wel flink balen als er modderpoten op mijn enige warme jas (saai bruin) komen!

Een goed voorbeeld van een slecht opgevoedde hond kwam ik op het pleintje vaak tegen. Een kleine kruising poedel stoof een kilometer voor de baas uit en blafte naar iedereen alsof hij een reuze waakhond was. Ik doorzag de bluf en probeerde hem naar me toe te roepen. Help, die is niet bang, weg was de hond. Baasje kwam zo'n 5 minuten later, hond weer op me af, schrok zich weer lam, weer weg. Ach, hij doet niets hoor! riep het baasje vrolijk. Een vriendelijke uitleg over mensen die hiervan nogal kunnen schrikken is bij haar geloof ik niet echt aangekomen…

Pascale, geniet van je ondeugende pup, maar voedt hem wel gelijk goed op. Zo kan hij op den duur ook buiten het loosloopgebied fijn loslopen en veroorzaak je geen aanhang van de ‘alle-honden-moeten-aan-de-lijn’ partijen ;->

Groetjes,

Lara