Hoi Sanne,
Onze hond Rakker is een kruising Labrador/Border Collie en is op dit moment 19 mnd, zodra ik of mijn man het huis verlaten gaat Rakker blaffen. Dit geeft veel problemen met de buren, zodat wij bij onze dierenwinkel in de buurt om advies gingen vragen. Deze adviseerde ons om Aboistop met citronela te kopen uit Frankrijk vandaan. Vanaf het moment dat Rakker de band heeft omgehad en wij niet thuis waren stopte hij met blaffen. Het enige wat hij dan wel doet als hij ons weer hoort is zachtejes piepen, omdat als hij gaat blaffen de anti-blafband dan een citoengeur laat ruiken.
Het werkt namelijk om de stembanden en het doet echt geen pijn. Maar je hond moet dan ook echt niet van citroen houden, want anders heeft het nog geen zin.
Bij Rakker heeft het in ieder geval wel geholpen.
Tevens is ook nu niet meer alleen, omdat Binky nu ook bij ons woont. Dus is hij een stuk rustiger geworden en als we weg gaan krijgt hij de band om en de TV gaat altijd aan. Zodat ze denken dat we nog thuis zijn hoop ik. Ze krijgen van ons ook altijd een varkens oor als we weggaan, omdat ze dan wel even zoet zijn en ons niet te veel missen. Eigenlijk worden onze honden maar verwent, beter te veel dan te weinig. Gelukkig ben ik bijna 90 % thuis, omdat ik in de WAO zit per Januari 2001, zodat ze niet vaak alleen zitten (bijna eigenlijk nooit). Als een van ons het eerst thuis komt dan krijgen de jongens altijd een klein kauwstaafje zodat niet te veel tegen ons aan springen, want ze kunnen nogal blij zijn als we thuis komen. Dit is opzich geen probleem, maar als je boodschappen ofzo in je handen hebt is dit knap lastig. Maar nu genoeg gekletst nu weer even over de anti-blafband. Wij hebben een grote hond dus dan kost de band f 295,–. Voor kleine honden konst de band ong. f 350,–. Je vraagt je af waarom zo duur maar dat weet ik zelf ook niet. In het pakketje krijg je dus de band en 1x een 50 ml navulling. Deze navulling kost nadat de eerste op is f 42,–. Het is allemaal erg prijzig, maar ja je moet wat voor ze over hebben, niet waar! Ik weet niet of ze dit in Friesland verkopen, omdat wij afgelopen zomer ook daar waren op vakantie bij Oude Merdim en in de gehele omtrek hadden ze niet van deze anti-blafband gehoord. Als je wilt kan ik het wel per post laten bezorgen.
Groetjes
Bettina & Patrick
Rakker & Binky
De parkieten & de hamster