Tamme hamster

• Monique

Hallo,

Ik heb een aantal hamster, en ik hoor wel eens van mensen dat hun hamsters zo tam zijn dat je ze over de grond kan laten lopen, die van mij zijn hand tam maar niet ''grond tam". heeft iemand tips voor mij hoe ik dit hey beste kan aanpakken, of zeg je juist dit kan je beter niet doen, of zijn ze al te oud (de oudste zijn 1,5)..

Groetjes Monique

• Gandr

Hoi Monique,

Ik raad je ten zeerste af om je hamsters over de grond te laten lopen, en wel om meerdere redenen:

1) Mogelijkheid tot het je hamster vertrappen is groter. En geloof me met zo'n klein diertje zit een ongelukje in een klein hoekje.

2) Mogelijkheid tot het weglopen voor je hamster wordt nu wel erg in de hand gespeeld. En ze hoeven maar 1 dag weg geweest te zijn om volslagen verwilderd te zijn.

3) Ongelukken worden nu zeker in de hand gespeeld. Hamsters zijn niet de grootste dieren. Een keer een deur die opgenaat en je hamster ertussen en het is Bye bye hamster.

Nee, hamsters op de grond laten lopen is vragen om problemen. Het is een soort Russisch roulette spelen en de inzet is je hamster. Ik vin dhet een zeer onverantwoorde zaak.

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Nathalie

Ik heb zelf 2 Russische Dwerhamsters (het gaat trouwens weer heel goed met ze sinds ze apart zitten, weten jullie nog van een paar weken terug, dat ze elkaar zowat afmaakten,…)

Die ene is niet echt tam, maar de andere, Pjotter, die wil graag over de bank lopen en over ons heen.

Nou heb ik een week of 2 terug zo'n loopbal gekocht voor hem en ik heb het idee dat ie dat wel heel erg leuk vindt. Eerst dacht ik, wat zielig in zo'n plastic bal maar hij rent de hele kamer door en als ik 'm er uit wil halen dan kruipt ie er weer terug in.

Je mag ze er niet te lang in laten maar dat is misschien een oplossing, dan kunnen ze lopen zonder dat je er bovenop gaat staan

Wat is de mening van andere hierover? Ben wel benieuwd,….

Groetjes Nathalie

• Kim

Wij hebben ook zo'n bal voor Tijgertje (rus. dw. hamster) maar zo gauw we hem erin doen gaat ie pissen en poepen, dus dat doen we niet meer. Nu mag hij op schoot, en probeert alleen weg te lopen, echt irritant, maar ja. Verder is komt hij altijd als je hem roept, zelfs als hij in zijn huisje zit. Je hoeft maar 1 keer Tijgertje te roepen en daar is hij . Toen we geen meubels hadden, mocht hij onder strikt toezicht in de kamer lopen, en als ik hem riep kwam hij meteen. Errug leuk.

• Monique

Bedankt allemaal voor jullie reactie, en naar aanleiding van Gandr heb ik besloten dat ik ze gewoon in mijn bal laat lopen (die had ik dus al)….

dank jullie wel!!!!

groetjes Monique