dieren mee op vakantie

• layla

Weet iemand of er ook een mogelijkheid bestaat in Spanje je honden mee op vakantie te kunnen nemen? of er een hotel is waar je hem in mee kunt nemen? of een andere verblijfsplaats waar je je dier bij je kunt houden zodat hij niet in een pension hoeft?

alvast bedankt,

Layla

• Gandr

Het is wel mogelijk om je hond mee te nemen naar Spanje, maar hij moet wel aan allerlei eisen voldoen, entingen en dergelijke… Die moet je soms al maanden van tevoren gaan halen, dus daar zou ik even over navraag doen bij de dierenarts.

Daarnaast, kijk uit met de teken in de warme landen. Deze teken dragen vaker de kiemen mee voor lyme disease… Ook hierover kun je vragen bij de dierenarts.

In principe zijn dit hele goede vragen om te stellen aan de dierenarst dus ik zou die je vragen eens voorleggen.

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Liesbeth

En vergeet ook hartworm niet !!!!!!!!!

Ben het met Gandr eens vraag eea bij je dierenarts na, hij/zij behoort op de hoogte te zijn of in ieder geval eea uit te kunnen zoeken.

Bedenk ook goed van te voren hoe je gaat reizen en wat daar allemaal bij komt kijken. Maakt de reis opzichzelf al deel uit van je vakantie of wil je zo snel mogelijk in Spanje zijn, bijvoorbeeld.

Ga je met de auto, dan zul je waarschijnlijk moeten overnachten. Ga je met het vliegtuig, dan zal je ook eea moeten navragen. Grootte van de reisbench is zoiets.

Ik moet je wel zeggen dat ik hier geen ervaring mee heb, ik heb er voor gekozen om dicht bij huis te blijven, juist vanwege al dat gedoe.

Groetjes,

Liesbeth

• Marielle L.

Wij hebben dat ooit gedaan, de hond mee naar Spanje, alweer zo'n 16 jaar geleden. De reis hebben we toen onderbroken in een hotel in Frankrijk, dat we van te voren geboekt hadden en waar honden toegestaan waren. In Spanje hadden we een apartement gehuurd.

De reis ging goed, maar ze was dan ook niet reisziek of zo. Maar het verblijf in Spanje vond ze echt niets aan! Het was te heet, ze wilde niets eten (we hadden wel haar eigen voer meegenomen). Alleen het strand vond ze wel aardig. De jaren daarna zijn we dichter bij huis gebleven waar ze meekon of, toen ze echt oud werd, bleef ze thuis met een oppas, waarmee ze eigenlijk het gelukkigst was.

Maar of ze mee mogen of niet is meestal gewoon een kwestie van informeren, bungalows en apartementen zijn dan gemakkelijker dan hotels.

Groetjes

Marielle