Heeft er iemand ervaring of informatie over homosexuele honden. Ik heb het idee dat mijn hond sexueel wordt aangetrokken door het gelijke geslacht en vroeg mij af of daar wat aan te doen is?
Bijvoorbaad dank
Alexander
Hallo Alexander,
Soms lijkt het dat honden net als mensen homosexuele gevoelens hebben, echter het is in de dierenwereld een heel normaal verschijnsel dat twee dieren van hetzelfde geslacht ook nog wel eens een poging doen om aan voortplanting te doen. Sommige mensen noemen dit oversexed, anderen lachen en zeggen dat hun dier homosexueel is… Het is een item wat je bijvoorbeeld heel veel terug ziet onder koeien. We kennen allemaal wel het beeld van de twee koeien in de wei waarvan de ene de ander probeert “aan te duwen”.
Mijn teckel kent dit gedrag ook. Hij lijkt zelfs niet beter te weten. Hij zit steeds te flemen met de veel oudere Jamahl. (Op dit moment zit hij de hele bek van Jamahl af te likken…) Ondanks dat men zou denken dat honden die zulk gedrag vertonen, tot het rijden op andere reuen toe, te wijden is aan homosexueel geaard gedrag, is dit in de natuur dus heel normaal. In sommige gevallen heeft het bij bepaalde dieren te maken met dominantie gedrag. Het rijden bij reuen op elkaar is daar een goed voorbeeld van. Andere zaken zoals, en nu even heel goor hoor, het likken van de geslachtsdeel van de ander, heeft daar ergens ook een oorzaak in.
Dus in theorie is het zo, geen enkel dier is een 100% homosexueel, maar ja soms zoeken ze het op plaatsen dat ons nog wel eens doet fronzen.
Groetjes,
Gandr & beestjes
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?