Het is hier op het moment zooooo druk op het prikbord, dat ik vast geen actuele berichten wegdruk door even te vertellen over Mandy en Dandy ;->
In het verleden heb ik hulp gevraagd met het los leren lopen van de cavia's. Ze vonden het eng buiten hun kooi en maanden lang heb ik ze er uit moeten zetten om ze in beweging te krijgen. Ongeveer een maand geleden werkte lekkers neerzetten ook voldoende om Mandy in beweging te krijgen en sinds kort gaan ze allebei vrijwillig op stap!
Mandy is nog altijd de meest ondernemende. Ze vindt het voer het eerst en loopt zelfs mijn kamer uit als de deur niet goed dicht zit. Dandy komt het hok wel uit, maar schrikt zo van zichzelf dat hij dan in een hoekje gaat zitten :-< Ze lopen zelden samen ergens heen, zoals mijn eerste cavia's altijd deden. Daarnet gingen ze lekker ‘bokken’ in hun hok, waarna Dandy (!) als eerste besloot dat buiten de kooi meer ruimte was. Buiten deden ze nog een paar bokjes en gingen toen op zoek naar verstopte snoepjes.
Tambo heb ik, na reacties op dit prikbord, niet laten castreren. De kans dat het dekgedrag over ging was me te klein. Hij heeft een eigen kooi en mag samen met de cavia's loslopen. Als hij een vervelende bui heeft sluit ik hem op. Dat vind ik minder zielig dan een Dandy die steeds wordt aangerand. Als ik niet de hele tijd in de kamer kan zijn, laat ik alleen Tambo los. Hij zit graag in zijn kartonnen doos, terwijl de cavia's maar zo af en toe op pad willen.
Ok, tot zo ver de update.
Ik hoop dat er gauw weer meer mensen zullen schrijven, want zoals Gandr al eerder opmerkte, het is hier wel erg stil aan het worden…
Zo intensief als de katten.pagina hoeft niet (<50 berichten per dag, haast niet bij te houden ;->), maar ik mis de gezellige drukte hier wel een beetje…
Groetjes,
Lara
en natuurlijk de caafjes, het k'nijn, de hammies en de bestelde kattootjes!