zilverbeestjes

• hulsker

wij hebben een probleem in huis.

we vinden steeds meer grote zilverkleurige beestjes met grote sprieten in huis

wie kan mij vertellen wat hieraan is te doen/zijn ze schadelijk en is het ongezond voor kinderen ??? en waar zouden ze op af komen c.q. van leven.

hh

• Bert

Dat zijn ‘zilvervisjes’, voor zover ik weet niet schadelijk voor huisgenoten.

Ik weet niet waar ze van leven.

Groeten, Bert

• Peppi

Ik kan het fout hebben, maar ik heb geloof ik wel eens gehoord dat ze papier eten!

Dus; eruit die boekenkast :-)

• gerard

nou niet schadelijk???????????

inderdaad ze eten papier dus als je boeken hebt …………..?

meestal bevinden ze zich op plaatsen waar ze niet gestoort worden en veel te eten hebben

dus op zolders en zo

veel en regelmatig sproeien helpt maar of het de oplaossing is weet ik niet

als je ze eenmaal hebt zitten ze door heel het huis nou ga daar maar eens zoeken geen doen aan

ff een goede hulp zoeken die er wel wat iets iets of kan doen is een goede raad maar??

schadelijk zijn ze in iedergevalvoor papier maar>

voor de rest??

nee dacht het niet

• Jocelin

Zilvervisjes kunnen uitgroeien tot een plaag, die zich ook uitspreidt naar de buurhuizen. Ze staan volgens mij ook op de ongediertelijst. Neem contact op met de gemeentelijke ongediertebestrijdingsdienst om ze uit te laten roeien. Het zal je waarschijnlijk niet lukken om ze zelf te verdelgen, dat moet professioneel aangepakt worden. Ze eten inderdaad papier dus houd je fotoalbums in de gaten!

Succes ermee, en wacht niet te lang!

Jocelin