Vraagje over mijn doggy

• Sanne

Hallo Allemaal

Wij hebben een West highland white terrier.

Ook wel Westie of ceasar hondje genoemt van de reclame.

Wij zouden hem laten castreren, omdat hij overal loopt te rijen op de bank op bed in de mand op je been.

Nou wordt het weer wat minder de ergste periode lijkt voor bij.

En nou hoor je wel eens als je hem laat helpen laat hem dan eerst een keer bij een vrouwtje, maar de dierenarts zegt juist niet doen wordt ie alleen maar wilder van is dat zo????

En we hebben ook wel gehoord dat er veel vraag is naar dekking van zo'n hondje.

Nou vind ik dat een raar idee geld vragen als hij dekt toch lijkt het me wel leuk.

Wat kan ik nu het beste doen?????

Alle raad en info is welkom en alvast bedankt.

Veel liefs Sanne een echte dierenvriend.

• Femke

Beste Sanne,

Je kunt inderdaad je hond het beste niet laten dekken als je hem toch wil laten castreren, het is inderdaad zo dat als ze er eenmaal van geproefd hebben…..

Mocht je je hond een andere hond willen laten dekken neem dan kontakt op met de rasvereniging, deze honden zijn inderdaad erg geliefd met een risico op inteelt, omdat veel mensen hun stamboomloze hond laten dekken. Je weet dan niet hoe de bloedlijnen precies liggen. Ik neem aan dat als je je hond een teefje wil laten dekken dat je toch wil dat er gezonde leuke pups uitkomen en dat kan eigenlijk het beste als jij (of iemand anders uiteraard) zich gaat verdiepen in de afkomst van jouw hond en uiteraard de afkomst van het teefje.

Succes,

Femke

• sandra

Wat die dierenarts je vertelde , die mening heb ik ook als een reu eenmaal de smaak te pakken heeft wordt het alleen maar erger. Je eigen hond kan dan zelfs dominanter worden omdat hij zich sterker voelt als hij eenmaal een teefje heeft gedekt Als je je reu toch een teef wil laten dekken, neem dan eerst eens kontakt met de rasvereniging die kan al je vragen beantwoorden.

Voordelen van castratie. Minder dominant gedrag hij hoeft niet meer de hele dag te denken hoe hij nummer een wordt om zo een eventueel loops teefje in de buurt te willen of te mogen dekken dus minder vijandig naar andere honden. Ook lopen ze minder weg en hebben ze weer tijd om leuk te spelen en meer aandacht voor de baas te hebben maak hier gebruik van en ga leuke oefeningen met hem doen, je zult zien dat de band tusen jullie hierdoor groter wordt. Het is niet leuk om met een hond te lopen die maar aan een ding denkt.

Sommige mensen zeggen dat ze dik worden na een castratie, met mijn eigen honden heb ik dat nog nooit gemerkt, dit heb je namelijk zelf in de hand, wel is het zo dat de ondervacht wat dikker wordt mar ik weet niet of je dit een probleem vindt.

Het rij gedrag tegen de bank en benen moet je echt verbieden en niet om lachen wat veel mensen doen, hij toont geen respect voor je vooral niet als hij tegen jouw benen rijdt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Groetjes en veel sterkte en veel hondenpootjes .