Misschien een beetje een rare vraag, maar ik ben al een paar dagen op zoek naar informatie en ik kan maar niks vinden, vandaar dat ik het hier probeer. Ik heb samen met mijn vriend een flinke beestenbende thuis verzameld met oa 8 honden en 7 katten. Al deze dieren zijn min of meer bij ons gedumpt nadat ze nergens anders heen konden en wij hebben ons hele leven zo ingericht dat het allemaal om de dieren draait. Ik zou dolgraag alle zielige dieren een goed tehuis willen geven, maar helaas gaat dat niet. Mijn vriend en ik hadden afgesproken dat we er geen dieren meer bij zouden nemen, maar toch is vorige week kat nummer 7 bij ons komen wonen. Het is een echte knuffelkater van ongeveer 13 jaar en zijn baasjes waren hem gewoon zat (natuurlijk werd dat niet zo gezegd, maar kwamen ze met allerlei smoesjes, alsof wij achterlijk zijn en daar in zouden trappen…). Sindsdien heb ik veel na zitten denken en het lijkt me een harstikke goed idee om zelf iets van een bejaardentehuis voor katten te beginnen. Dat ze daar rustig hun oude dag mogen slijten zonder dat ze van hot naar her moeten worden gesleept. Volgens mij bestaat zoiets ook al in Nederland, alleen kan ik er niks over vinden. Mijn vragen zijn dan ook: weet iemand hoe je zoiets kan opzetten? Wat voor papieren moet je daarvoor hebben? Zijn er instanties of internetsites waar ik meer info kan vinden? Ik heb echt helemaal geen idee wat er bij komt kijken, dus alle info is welkom. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt.
Anne