info over kattenbejaardentehuis ????

• Anne

Misschien een beetje een rare vraag, maar ik ben al een paar dagen op zoek naar informatie en ik kan maar niks vinden, vandaar dat ik het hier probeer. Ik heb samen met mijn vriend een flinke beestenbende thuis verzameld met oa 8 honden en 7 katten. Al deze dieren zijn min of meer bij ons gedumpt nadat ze nergens anders heen konden en wij hebben ons hele leven zo ingericht dat het allemaal om de dieren draait. Ik zou dolgraag alle zielige dieren een goed tehuis willen geven, maar helaas gaat dat niet. Mijn vriend en ik hadden afgesproken dat we er geen dieren meer bij zouden nemen, maar toch is vorige week kat nummer 7 bij ons komen wonen. Het is een echte knuffelkater van ongeveer 13 jaar en zijn baasjes waren hem gewoon zat (natuurlijk werd dat niet zo gezegd, maar kwamen ze met allerlei smoesjes, alsof wij achterlijk zijn en daar in zouden trappen…). Sindsdien heb ik veel na zitten denken en het lijkt me een harstikke goed idee om zelf iets van een bejaardentehuis voor katten te beginnen. Dat ze daar rustig hun oude dag mogen slijten zonder dat ze van hot naar her moeten worden gesleept. Volgens mij bestaat zoiets ook al in Nederland, alleen kan ik er niks over vinden. Mijn vragen zijn dan ook: weet iemand hoe je zoiets kan opzetten? Wat voor papieren moet je daarvoor hebben? Zijn er instanties of internetsites waar ik meer info kan vinden? Ik heb echt helemaal geen idee wat er bij komt kijken, dus alle info is welkom. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt.

Anne

• martine

Ik weet er niet veel van hoor, maar ik denk dat je eens moet gaan informeren bij je gemeente. Misschien kunnen die je vertellen of je het beste een stichting of een pension op kan zetten. Ik denk dat je voor het laatste wel papieren nodig hebt, maar die kan je vast door een cursus halen. Als je een stichting bent kom je misschien nog in aanmerking voor een of ander potje van de gemeente zodat je kosten iets minder zwaar worden. Ik geloof van het paardenrusthuis in Soest dat als je daar je paard heen brengt, je maandelijks een toelage blijft betalen, maar je tekent ook een afstandsverklaring. Dan kan je dus niet meer terugkomen op je beslissing. Ik denk dat je daar over na moet denken. Wil je permanent dieren opvangen tot hun dood, of wil je een “tussenstation” zijn en eventueel proberen een andere eigenaar te vinden? Misschien kan het asiel bij jou in de buurt een paar vragen beantwoorden?

Succes in ieder geval!

martine

• Jennifer)

Hoi Anne,

Het enige dat ik weet is dat er volgens mij een bejaarden tehuis voor katten in friesland zit..het heet dacht ik het olden kattenhuus of zoiets..(ik ben niet zo goed in fries)

Verder kan ik je niet helpen, maar ik vind het een fantastisch initiatief en ik wens je er veel succes mee! Groetjes Jennifer

• Gandr

Ik denk dat je zowiezo eerst even eerst papieren zal moeten halen. Wat ook verstandig is is om wat medische achtergrond op te doen.

En als je een huurhuis hebt even informeren bij de woningbouw waar je huurt of je daar ook wel zoiets mag proberen… Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand eruit geknikkerd wordt omdat de buurt ging dwarsliggen.

En wat doe je met oudere katten die een speciaal dieet moeten volgen? Zorg voor een aparte plek dat deze katten hun eigen voer kunnen nuttigen en dat het niet gejat wordt door de andere of dat zij van andere katten eten pikken.

Katten die blaasproblemen hebben, zoals incontinentie of blaasontsteking, moet je ook rekening mee houden. En het kan zijn dat je katten krijgt die niet met andere katten overweg kunnen. Maak een kamer dat je die daar even kan laten wennen aan het idee.

Ach er zijn zoveel mogelijheden en dingen waar je aan moet denken… Maar ik kan je misschien wel helpen… Mail me gerust, als ik kan helpen doen ik het oké?

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Carmen

Er bestaat ook de seniorenopvang “de Smakterheide”in Smakt. Telnr; 0478-639062. Succes!

Carmen