groot probleem

• pauline1

Ik heb toch wel een groot probleem. Ik werk als documentaliste en heb twee hbo's achter de rug gericht op het onderwijs. In het onderwijs heb ik het geprobeerd, maar dat vond ik verschrikkelijk. Na drie jaar op een documentatie te hebben gewerkt, weet ik eindelijk wat ik echt wil. Ik wil met dieren werken. Ik ben 29 jaar en ben helemaal niet geschoold op het gebied van dieren. Zelf lees ik veel en ondertussen heb ik wel wat kennis vergaard.

Het probleem is dat ik kostwinner ben en er moet dus met een baan geld verdient worden.

Wie weet hoe ik dit kan aanpakken? Heeft iemand dit al eens meegemaakt en wat zijn de ervaringen? Heeft iemand goede suggesties?

Help me alsjeblieft, want op moment ga ik met de pest in mijn lijf naar mijn werk!

Alvast hartstikke bedankt.

• Kim

Zelf denk ik als ik dit lees, ga er wat aan doen. Het lijkt me vreselijk om te blijven hangen in een baan die je niet leuk vind (ruuuuiiiiime ervaring mee)Ga er eerst een cursus naast volgen. Avondschool ofzo. Boeken lezen en op internet scharrelen.

• Gandr

Wil niet bot klinken hoor, maar bereid je maar voor op veel vrijwilligerswerke en weingi betaald… Ik heb zelf jaren getracht in de dierenwereld aan de bak te komen, en ik heb dus wel papieren, maar ik kan het shaken.

Ben 32 jaar en mag nu dus gewoon lekker schoonmaken of in de horeca want dat is zo'n beetje alles wat er nog te krijgen valt hier… Mijn advies is, hou die baan die je nu hebt, zeker als je kostwinner bent en ga vrijwillig wat doen. Want het is niet zomaar dat ik zeg… Ze willen alleen maar jonkies en met voorkeur van scholen als Barneveld.

Ik sta al sinds 1993 ingeschreven bij Centraal asiel raad… Maar daar hoor je dus noooooooooooooiiiiiiit meer iets van terug.

Leuk heb je ok je papieren.

Ja of wordt stinkend rijk en begin een eigen kennel of iets in die lijn.

Sorry, beter hard gezegd dat je weet wat je te wachten staat dan het je vriendelijk brengen en je alsnog languit op je snufferd laten gaan.

Groetjes,

Gandr & beestjes