Nieuw vriendje voor Simba en Nala!

• Marielle

Mijn 2 cavia's Simba en Nala (2 vrouwtjes) hebben er sinds vandaag een vriendinnetje bij: we hebben haar Luna genoemd. Het is een lieverd, maar ontzettend schuw. De eigenaars deden haar weg, omdat ze volgens eigen zeggen geen tijd meer voor het beestje hadden. Ze zit nu weggedoken in het hooi. Heel sneu te zijn.

Toen ik over Luna hoorde kon ik het natuurlijk niet laten om haar op te halen: je bent immers niet voor niets vrijwilligster van de Stichting Cavia!! Ik denk niet dat ik een baasje voor Luna ga vinden want ze is al 6! Ik ga eerst proberen om haar weer wat te laten wennen aan mensen en andere cavia's en dan zien we wel verder.

Ik had haar bij me samen met Nala en Simba. Nala is altijd wat afwachtend en bang, terwijl Simba meteen gaat knorren en naast Luna ging liggen. Luna was hier echter niet van gediend en begon een beetje te bijten, dus we hebben de eerste poging maar weer even opgegeven.

We bouwen het rustig op, dat is waarschijnlijk het beste…

• Lara

Super voor die arme cavia dat ze zo'n goed te huis heeft!

Geef haar maar voldoende lekkers (die van mij smikkelen van hooi en dat kan geen kwaad ;->) en laat haar voorlopig maar even door de tralies aan je beestjes wennen. Na verloop van tijd zijn de geluidjes van plezier ook voor een bange cavia onweerstaanbaar!

Die van mij deden er een paar maanden over om vrijwillig het hok te verlaten. Op Luna's leeftijd leren ze nog minder snel, maar ze heeft daarentegen wel het goede voorbeeld van je ervaren levensgenieters… Ik heb dus goede hoop dat ze zal leren te genieten!

Groetjes en knufjes voor de cavia's die ze wel ‘lusten’,

Lara