Aangezien Luna nogal schichtig is, denk ik niet dat haar aandacht bij het flesje zal zijn als je haar daar beethoudt :-<
Bij mijn muisje heeft de volgende methode destijds goed gewerkt:
Eerst plaatste ik een drinkbak onder het flesje. Het werd een zooitje, maar het rook in die hoek naar water, dus daar moest hij zijn. Uiteraard minimaal 2x per dag water en strooisel verschoond.
Daarna haalde ik het bakje weg en zorgde ik er voor dat er altijd een druppel aan het flesje hing.
Ik had gelukkig nog een lekkend reserve-flesje (voor als die dingen weer eens in het weekend stuk gaan…), dus op die druppel hoefde ik niet zo te letten. Op een dag zag ik hem drinken, dus wist ik dat het goed zat.
Er is een grote kans dat Luna gewoon geen dorst heeft. Als ze bij haar vorige baas weinig te drinken had, dan ik het groenvoer al een overdaad aan vocht. Ze is dan niet geinterresseerd en zal niet drinken. Voel regelmatig aan haar velletje of dat voldoende soepel is. Zo ja, dan heeft ze waarschijnlijk geen dorst. Zo nee, dan hollen naar de da, want dan is ze echt te onervaren om te drinken (zeer kleine kans, maar toch…).
Veel succes met je beestjes,
Lara