Ik word er moedeloos van!!

• Gandr

Lara,

Ehm even ter verificatie… (Of hoe je dat ook schrijft LOL) maar is de poes begonnen met in huis plassen toen de eigenaren een weekje met vakantie waren gegaan zonder de kat? Zo ja is mijn vraag daarop weer, waren ze ervoor ook al eens een weekje weggegaan zonder de kat? En zo ja, had de kat dezelfde verzorgers??? Het klinkt mij namelijk verdacht veel in de oren als een vreemde manier van aandacht trekken van de kat. En het ergste is het is gelukt! Alles wordt weer netjes opgeruimt… En de nieuwe kat in huis heeft dit truukje ook snel doorgehad… Als ik erover nadenk moet ik zeggen dat het ergens op een bepaalde manier toch wel komisch is… Maar voor de eigenaren is het dus niet… Het heeft geen zin om de kat te bestraffen, daarodoor zal deze het alleen maar meer gaan doen. Het heeft geen zin om de kat met extra zorg te benaderen… Daar wordt het ook alleen maar erger van… Het beste is om de gedane zaken op te ruimen als de kat het NIET ziet! Want dat is het hem nou juist… Het is allemaal een beetje ingewikkeld om het uit te leggen… Anders zal ik je morgen (nu wordt het een beetje te laat) nog wel even mailen erover, oké?

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Gandr

Lara,

Ehm even ter verificatie… (Of hoe je dat ook schrijft LOL) maar is de poes begonnen met in huis plassen toen de eigenaren een weekje met vakantie waren gegaan zonder de kat? Zo ja is mijn vraag daarop weer, waren ze ervoor ook al eens een weekje weggegaan zonder de kat? En zo ja, had de kat dezelfde verzorgers??? Het klinkt mij namelijk verdacht veel in de oren als een vreemde manier van aandacht trekken van de kat. En het ergste is het is gelukt! Alles wordt weer netjes opgeruimt… En de nieuwe kat in huis heeft dit truukje ook snel doorgehad… Als ik erover nadenk moet ik zeggen dat het ergens op een bepaalde manier toch wel komisch is… Maar voor de eigenaren is het dus niet… Het heeft geen zin om de kat te bestraffen, daarodoor zal deze het alleen maar meer gaan doen. Het heeft geen zin om de kat met extra zorg te benaderen… Daar wordt het ook alleen maar erger van… Het beste is om de gedane zaken op te ruimen als de kat het NIET ziet! Want dat is het hem nou juist… Het is allemaal een beetje ingewikkeld om het uit te leggen… Anders zal ik je morgen (nu wordt het een beetje te laat) nog wel even mailen erover, oké?

Groetjes,

Gandr & beestjes

• esther

Hoi Lara,

Lastig probleem is het las een kat niet altijd op de bak wil. Gandr had het inderdaad juist over dat opruimen. Je weet dat een kat geen baas heeft maar personeel. Dus, als ik hier plas, dan wordt het wel opgeruimd; als het weer mis is, kat naar buiten en dan pas opruimen. Chloor en andere poetsmiddelen nemen de geuren niet weg. De beplaste plekken moeten eerst met biotex en daarna met alcohol worden schoongemaakt. Dan zijn de geuren voor de kat weg. Eventueel kun je op plaatsen waar ze ongewenst plast aluminium folie leggen. Als ze hierop plast dan spettert het tegen haar eigen poten en katten hebben daar een hekel aan. Als dat ook niet helpt dan kun je propjes watten nemen. Deze wrijf je langs de geurklieren die de kat rond de kop en onder de kin heeft. Zo geef je dat object haar eigen geur. Deze watjes moeten na 1 week ververst worden. Soms helpt het ook om een bepaalde spray te gebruiken (feliway), deze spray bevat ook de katten lucht alleen wij merken dat niet.

Soms helpt het ook, als de kat altijd op dezelfde plek plast daar haar voerbak neer te zetten. Katten plassen en poepen niet in de buurt van hun eten.

Maar als eerste van alles kun je misschien wat urine opvangen en dit door de dierenarts laten onderzoeken, soms kan een kat blaasontsteking hebben en daardoor onzindelijk zijn. Ze kunnen het dan gewoon niet ophouden en het zou dan zielig zijn als ze steeds op haar kop krijgt terwijl ze er niets aan kan doen.

Nou, toch nog een lang verhaal geworden. Maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Succes!!

Groeten van Esther

• esther

Hoi Marielle,

Inderdaad. Vandaag was er weer een in het asiel in Geleen. Een leuk hondje van 17 jaar. Van pup af aan altijd bij dezelfde eigenaar geweest en ineens wil hij hem niet meer. Dat is pas erg. Hoe kun je na 17 jaar zo'n oudje nou wegdoen?? Dan ben je toch niet goed meer in je hoofd (in Limburg zeggen ze dan “dan tik je niet meer richtig”.) Die paar maanden dat hij nog rondloopt; dan kun je die verplichting ook nog wel op je nemen.

Dus wie wil deze arme schat nog onderdak bieden??

informeer bij dierenasiel de Reddingsboei te Geleen, 046-4743537.

Groeten van Esther

• Marleen

Onbegrijpelijk dat dit gebeurd. Heeft die persoon ooit van het beestje gehouden. Je vraagt het je toch af. Dieptriest. Deze mensen zijn geen hond waard.

gr. Marleen

• Ginger

Ik kan hier helaas ook over meepraten.

De broer van mijn vriend heeft een vriendin.

Zij heeft twee jaar terug een hond aangeschaft voor de kinderen.

Toen het hondje wel erg druk bleef, besloten ze om het beestje weg te doen.

Nu woont de hond op een boerderij. Een maand later kwam hond nummer twee, ook weer voor de kinderen. Het hondje kon niet alleen zijn en haalde alles overhoop in huis, hij vernielde niets, maar haalde kleren uit een lade die zij open had laten staan. Dus hondje was volgens hen niet te handhaven (dit klopt van geen kanten, want mijn schoonouders hebben dit beestje ook een tijdje in huis gehad en er was niets mee te doen, ze was af en toe alleen wat onrustig) en hup hondje de deur uit. Nu staan ze op het punt om weer een hond te nemen, en ik?

Ik ga hier een stokje voor steken!

Ginger.

• Gandr

Sommige mensen zouden ze moeten ruimen… Vinden jullie ook niet? Ik ken mijn deel van de verhalen ook zoals die van Ginger en de anderen… Daar wordt ik niet moedeloos van, ik wordt er heel agressief van. En ik wil al heel lang er wat aan doen, maar ja, wie ben ik, een oude zeur, een miemelaar, een doemdenkster en iemand die denkt de wereld te kunnen verbeteren…

Allemaal uitdrukkingen die al eens naar mijn kop geslingerd zijn, zou ze slingeren maar lekker een eind in het wilde weg, zolang ze dat niet met hun dieren doen.

Mijn zus is er al net zo een… Ik zal er maar niet eens meer over beginnen want de vonken slaan bij mij nu al uit de vingers, dan hou ik niet meer op met typen.

Het maakt echter bij mij wel dat ik bij mezelf dan denk: “Die Amerikaanse films waarin mensen het recht in eigen handen nemen en wraak nemen… Die zijn zo slecht nog niet.”

Ben ik daar nou de enige in????

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Lara

Goed zo Marleen!

Maar, ehhhh, hoe wou je dat doen?

Ze lijken me nou niet precies het soort mensen dat naar goede raad luistert :-<

Groetjes,

Lara