Vandaag belde het asiel met de lang verwachte mededeling ‘kom ze maar halen’!
Gelijk de boodschappen thuisgebracht, manden ingeladen en op naar Zeist.
Al gauw belandden we in de file. Het bleek dat onze route tijdelijk was afgesloten. Metertje voor metertje de file uit gekropen en een andere route genomen, uiteraard ook met file. Vanuit de auto maar even gebeld dat we waarschijnlijk niet voor sluitingstijd konden komen, maar dat was geen probleem. Na de sluiting is er altijd nog een massa administratie ed te doen…
Een uur na sluitingstijd wisten we ze te bereiken. Gelukkig waren ze er nog en konden ze ons helpen. De papierwinkel werd ingevuld en we konden onze katjes op gaan halen. Mufasa en Jasmine zaten bij een gezellige theemuts van een kater in een kamer. Zowel de collega-kat als Mufasa waren blij bezoek te hebben. Jasmine vond dit minder geslaagd. Ze kroop in een hoekje weg en toen we haar wilden aaien ging ze snel naar een andere hoek. Met het in de mand doen was Mufasa lastiger dan Jasmine. Hij wilde er niet in, terwijl zij het donkere plekje wel prima vond. Met beide katten goed opgesloten gingen we naar huis. Onderweg brulden ze beiden dat ze ontvoerd werden en ZIELIG waren. Ergens hadden ze wel gelijk…
Eenmaal thuis mochten ze naast de kattenbak los. Ze kwamen snel te voorschijn en Mufasa liep bijna kalm rond. Jasmine volgde hem op de staart. Na het rondje kroop ze heel klassiek op een stoel onder de eettafel. Mufasa was daarentegen wel in voor kroeltjes. Hij is zijn zenuwen de baas geworden door ons non-stop kopjes te geven en steeds van de een naar de ander te lopen. We zijn voor iedere kat nu herkenbaar als zijn mensjes ;->
Jasmine wilde niet uit zichzelf rond gaan lopen, dus heb ik haar toch even gekroeld. Vooral op het linker wangetje vindt ze heerlijk en ze kwam er zelfs haar stoel voor af! Eenmaal op de grond heeft ze aan het eten gesnuffeld en zelfs een paar keer met Mufasa tegen een speelmuisje getikt. Ook kreeg ik een massa kopjes van haar. Daarna was haar moed op en ging ze weer op haar stoel liggen.
Ik ben blij met mijn twee schoonheden. De gitzwarte Mufasa en de grijs met zeer licht cyper Jasmine. Uit de entingsboekjes blijkt dat Mufasa al 7 jaar oud is. Dat had ik echt niet verwacht, want hij heeft de bouw van een jaar oud kittentje ;-> Jasmine is twee jaar, maar dat wisten we al uit het asiel. Ze lijken haast broer en zus, maar komen gegarandeerd niet uit het zelfde nest ;->
Groetjes,
Lara en natuurlijk Ralf, Mandy, Dandy, Tambo en sinds vandaag Jasmine en Mufasa!